Повернутися до звичайного режиму

Структура 2023/2024 навчального року (Інфографіка)

Під час дії воєнного стану тривалість навчального року, дата його початку та/або закінчення визначаються Кабінетом Міністрів України.

Педагогічні ради шкіл самостійно визначатимуть структуру і тривалість навчального дня, тижня, занять, а також форми організації освітнього процесу.

Про це повідомили у Міністерстві освіти і науки, коментуючи питання організації навчання школярів у 2023/24 навчальному році.

Визначення питання структури і тривалості навчання має відбуватися відповідно до навчального навантаження, з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку учнів, особливостей регіону тощо.

Водночас у МОН зазначають, що форма освітнього процесу може змінюватися впродовж навчального року – залежно від безпекової ситуації в населеному пункті.

Також у відомстві нагадали, що навчання під час повітряної тривоги має перериватися, а учасники освітнього процесу повинні проходити до сховища та перебувати там до скасування тривоги.

/Files/images/navchalna_robota/структура.jpg

Лист МОН №1/12186-23 від 16.08.2023 “Про організацію 2023/2024 навчального року в закладах загальної середньої освіти”

Керівникам обласних, Київської міськоївійськових адміністрацій

Про організацію 2023/2024 навчального року в закладах загальної середньої освіти

Шановні колеги!

Міністерство освіти і науки України інформує щодоособливостей організації нового навчального року в умовах правового режиму воєнного стану. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2023 року № 782 «Про початок навчального року під час воєнного стану в Україні» (далі – Постанова) в закладах загальної середньої освіти 2023/2024 навчальний рік триватимез 1 вересня 2023 року до 28 червня 2024 року.

Згідно з Постановою обласні та Київська міська військові адміністрації за участю засновників закладів загальної середньої освіти забезпечують організацію початку навчального року залежно від безпекової ситуації в кожній окремій адміністративно-територіальній одиниці.

Із метою своєчасного прийняття в експлуатацію закладів освіти до нового навчального року та проходження осінньо-зимового періоду 2023-2024 рр. в умовах дії воєнного стану листом МОН від 17.05.2023 № 1/6990-23 рекомендовано керівникам департаментів (управлінь) освіти і науки обласних, Київської міської військових адміністрацій під час підготовки закладів освіти до 2023/2024 навчального року використовувати Інструктивно-методичні матеріали щодо порядку підготовки закладу освіти до нового навчального року та опалювального сезону з питань цивільного захисту, охорони праці та безпеки життєдіяльності (лист МОН від 22.07.2022 № 1/8462), які розміщено на офіційному вебсайті Міністерства освіти і науки України.

Про затвердження методичних рекомендацій щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні

Міністерство освіти і науки України

НАКАЗ

15.05.2023 №563

Про затвердження методичних рекомендацій щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні

Відповідно до статті 57′ Закону України «Про освіту», пунктів 1 та 2 пункту 1, пункту 3 наказу Міністерства освіти і науки України від 28 березня 2022 р. № 274 «Про деякі питання організації здобуття загальної середньої освіти та освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні», пункту 8 Положення про Міністерства освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 р. № 630,

НАКАЗУЮ:

  1. Затвердити методичні рекомендації щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні, що додаються.
  2. Органам управління у сфері освіти обласних, Київської міської військових адміністрацій довести цей наказ до відома керівників закладів загальної середньої освіти.
  3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра освіти і науки України відповідно до розподілу функціональних обов’язків.

Міністр Оксен Лісовий

Методичні рекомендації щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні

Забезпечення безперервності здобуття освіти дітьми в умовах воєнного стану

В умовах воєнного стану важливо забезпечити права дітей, які внаслідок повномасштабного вторгнення російської федерації вимушено опинилися за межами України, дітей з неконтрольованих територій, територій населених пунктів на лінії зіткнення, деокупованих територій на безперервне здобуття освіти; надати можливість українським дітям, які наразі перебувають в інших країнах, продовжити навчатись за українською програмою; сприяти тому, щоб українські діти не втрачали зв’язок з Україною і могли продовжити здобуття освіти в Україні.

Міністерство освіти і науки України рекомендує дітям – громадянам України, які вимушено знаходяться за кордоном, такі варіанти здобуття освіти під час дії воєнного стану:

  1. навчатись тільки в закладі освіти країни перебування учня за очною формою;
  2. поєднувати навчання в закладі освіти країни перебування за очною формою і в закладі загальної середньої освіти України, зокрема Державному ліцеї «Міжнародна українська школа», за однією із форм навчання, передбачених законодавством (дистанційною, сімейною (домашньою), екстернатною);
  3. навчатися в закладах/класах, які організовано в країнах перебування за ініціативою громадських організацій українців за сприяння органів управління освітою цих країн та місцевої влади і які надають освітні послуги у співпраці з Державним ліцеєм «Міжнародна українська школа» відповідно до укладеного договору;
  4. якщо це не суперечить законодавству країни перебування, навчатися тільки в закладі освіти України за однією із форм навчання, передбачених законодавством (дистанційною, сімейною (домашньою), екстернатною).

Про інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів/інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році

Лист МОН № 1/9530-22 від 19.08.22 року

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИwym-1680154697694wym-1680154604567

№ 1/9530-22 від 19 серпня 2022 року

Департаменти (управління) освітиі науки обласних, Київської міської(військових) державних адміністрацій

Заклади післядипломної педагогічної освіти

Про інструктивно-методичнірекомендації щодо організаціїосвітнього процесу та викладаннянавчальних предметів/інтегрованихкурсів у закладах загальної середньоїосвіти у 2022/2023 навчальному році

Міністерство освіти і науки надсилає для практичного використання інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році, підготовлених спільно з ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» і Інститутом педагогіки Національної академії педагогічних наук України.

Просимо довести їх до відома керівників закладів загальної середньої освіти та вчителів.

Додатки:

1.Інструктивно-методині рекомендації щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році.

2.Психологічні аспекти організації освітнього процесу в умовах воєнного/післявоєнного стану. Додаток 1

3.Початкова освіта. Додаток 2

4.Мовно-літературна освітня галузь. Додаток 3

5.Мови та літератури корінних народів, національних меншин. Додаток 4

6.Іноземні мови. Додаток 5

7.Математична освітня галузь. Додаток 6

8.Природнича освітня галузь. Додаток 7

9.Соціальна і здоров’язбережувальна освітня галузь. Додаток 8

10.Громадянська та історична освітня галузь. Додаток 9

11.Інформатична освітня галузь. Додаток 10

12.Технологічна освітня галузь. Додаток 11

13.Мистецька освітня галузь. Додаток 12

14.Захист України. Додаток 13

15.Географія. Додаток 14

16.Економіка. Підприємництво та фінансова грамотність. Додаток 15

17.Фізична культура. Додаток 16

Заступник Міністра Віра Рогова

Рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень
учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти.

Ці рекомендації розроблені для учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти. Згідно Закону України «Про повну загальну середню освіту» кожен учень має право на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів його навчання незалежно від виду та форми здобуття ним освіти.

Основними видами оцінювання результатів навчання учнів, що проводяться закладом, є формувальне, поточне та підсумкове: тематичне, семестрове, річне. За вибором закладу оцінювання може здійснюватися за системою оцінювання, визначеною законодавством, або за власною шкалою. За умови використання власної шкали заклад має визначити правила переведення загальної оцінки результатів навчання семестрового та річного оцінювання до системи, визначеної законодавством, для виставлення у Свідоцтві досягнень. Семестрове та підсумкове (річне) оцінювання результатів навчання здійснюють за 12-бальною системою (шкалою), а його результати позначають цифрами від 1 до 12.

За рішенням педагогічної ради (за потреби) заклад освіти може визначити адаптаційний період впродовж якого не здійснюється поточне та тематичне оцінювання.

Свідоцтво досягнень (Додаток 1) відображає результати навчальних досягнень учня/учениці 5-6 класу з переліку предметів та інтегрованих курсів, визначених освітньою програмою закладу освіти. Надана форма Свідоцтва досягнень є орієнтовною, перелік предметів та інтегрованих курсів

визначається закладом освіти відповідно до затвердженої освітньої програми. Перед друком Свідоцтва досягнень рекомендовано видалити зайві рядки або підкреслити назви курсів відповідно до освітньої програми закладу освіти.

Рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти.

Оцінювання учнів 6 – 11 класів

Оцінювання школярів 6-11 класів здійснюється відповідно до нормативно правових документів:

Закон України «Про повну загальну середню освіту» (стаття 17);

Порядок переведення учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти до наступного класу, затверджений наказом Міністерства освіти і науки України 14.07.2015 № 762 (у редакції наказів Міністерства освіти і науки України № 621 від 08.05.2019, № 268 від 01.03.2021), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 30.07.2015 за № 924/27369;

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти (затверджені наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України 13 квітня 2011 р. № 329, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11 травня 2011 р. за N 566/19304) (чинні для 6 – 11 класів);

Орієнтовні вимоги оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 21.08. 2013 р. № 1222 із змінами, додаток 2 (чинні для 6 – 11 класів);

Інструкція з ведення класного журналу 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 03.06. 2008 р. № 496.

/Files/images/navchalna_robota/1.jpg /Files/images/navchalna_robota/2.jpg

/Files/images/navchalna_robota/3.jpg /Files/images/navchalna_robota/4.jpg

/Files/images/navchalna_robota/5.jpg /Files/images/navchalna_robota/6.jpg

/Files/images/navchalna_robota/7.jpg /Files/images/navchalna_robota/8.jpg

Педагогічний колектив НВК «ГАРМОНІЯ» працює над темою

«Навчання і виховання гармонійно розвиненої, соціально зрілої особистості через формування у навчально-виховному закладі інноваційного освітнього середовища»

Семінари – практикуми НВК «ГАРМОНІЯ»

(2017-2018 навчальний рік)

Ø учителів гуманітарного циклу «Розвиток креативного потенціалу учнів у процесі викладання предметів гуманітарного циклу», керівник – Пригода С.А.

Тема: «Інноваційні аспекти підвищення мовної культури та грамотності учнів через впровадження особистісно-орієнтованих технологій»;

Ø учителів природничо-математичного циклу «Сучасний урок і шляхи його удосконалення», керівник – Капля С.І.

Тема: «Використання новітніх технологій для засвоєння предметів природничо-математичного циклу»;

Ø класних керівників «Розвиток духовності та формування моральних якостей учнів», керівник – Павлова І.В.

Тема: «Виховання гармонійно розвинутої, творчо активної, соціально адаптованої особистості».

Кiлькiсть переглядiв: 1062

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.