Урок математики во 2 классе

Из опыта работы Л.А. Мениной,
учителя начальных классов УВК "ГАРМОНИЯ"

Тема. Упражнения и задачи на действия разных ступеней

Цель. Закрепить умение решать задачи на два действия разных ступеней, закрепить вычислительные навыки на сложение и вычитание двузначных чисел, а также с использованием таблицы умножения числа 2; развивать логическое мышление, математическую речь, волю и упорство в достижение цели, воспитывать добрые побуждения.

Оборудование: рисунок сказочного терема, портреты царевны, карточки с

числами-ответами, карточки с примерами, индивидуальные карточки с заданиями («цветочки», «тучки», «машинки», «ветряная мельница»), сигнальные карточки.

Ход урока

1.Организация класса

Долгожданный дан звонок,

Начинается урок.

С математикой мы дружим,

Потому живем - не тужим!

2. Сообщение темы урока

1) Упражнение «Решил – прочитай»

Кто первым находит значение выражения на карточке, которую показывает учитель, переворачивает эту карточку и читает на обратной стороне, чем конкретно будут заниматься на уроке.

2 ∙ 7 + 6 Решать

2 ∙6 – 5 Объяснять

2 ∙ 9 – 7 Доказывать

/Files/images/Закон про освіту 2017року.gif /Files/images/2.gif Поради досвідчених колег молодому вчителю

1.Перед уроком перевіряйте, чи на місці все потрібне,чи немає непотрібних предметів біля дошки, чи чисто в класі.

2.Раціонально використовуйте кожну хвилину уроку.

3.Не витрачайте багато часу для перевірки домашнього завдання. Використовуйте різні форми перевірки. Вводьте систему взаємоперевірки.

4.Поясніть учням мету, завдання уроку.(учні 5-11 кл. можуть зробити це самостійно)

5.Коли пояснюєте новий матеріал, намагайтеся вичленити проблеми, пропонуйте учням розв'язати їх самостійно.

6.Не спішіть виправляти помилку учня, краще, якщо її виправлять однокласники.

7.Намагайтеся організувати самостійну роботу учнів на уроці — пропонуйте учням більше писати, розв'язувати прикладів.

8.На уроці кожен учень має бути на виду, до кожного шукайте індивідуальний підхід.

9.Під час використання технічних засобів навчання, комп'ютерної техніки, наочності не марнуйте часу, намагайтеся використовувати засоби навчання ефективно.

10.Під час самостійної роботи, усних відповідей не квапте учнів.

11.Використовуйте всі наявні можливості для реалізації принципів розвивального навчання.

12.Звертайте увагу на виховні аспекти уроку:

працездатність, бережливість, здібність.

13.Домашнє завдання потрібно давати з поясненням, до дзвоника. Не затримуйте учнів після дзвоника. У 1—7-х класах обов'язково проводьте фізкультхвилинку в середині уроку.

14.Пам'ятайте: кожен урок не повинен бути схожим на попередній.

Пам'ятка вчителя-початківця

1. Приходьте до кабінету за кілька хвилин до дзвоника, щоб переконатися, чи все готове до уроку, чи добре розставлено меблі, чи чиста дошка, чи підготовлено ТЗН, наочність. Заходьте в клас останнім. Привчайте учнів, щоб вони організовано вітали Вас. Огляньте клас, особливо — недисциплінованих учнів. Намагайтеся показати учням красу й привабливість організованого початку уроку, прагніть до того, щоб на це йшло щоразу все менше й менше часу.

2. Не марнуйте час на пошуки сторінки свого предмета в класному журналі, це можна зробити на перерві. Не привчайте чергових залишати на столі вчителя записку з прізвищами відсутніх.

3. Енергійно розпочинайте урок. Не ставте запитання: «Хто не виконав домашнього завдання?» — це привчає учнів до думки, що домашнє завдання можна не виконувати. Ведіть урок так, щоб кожен учень був постійно зайнятий справою, пам'ятайте: паузи, млявість, байдикування — вороги дисципліни.

4. Захоплюйте учнів цікавим змістом матеріалу, створенням проблемних ситуацій, розумовим напруженням. Контролюйте теми уроку, допомагайте слабким повірити у свої сили. Тримайте в полі зору весь клас. Особливо стежте за тими, в кого увага нестійка. Запобігайте спробам порушити робочий порядок.

5. Частіше звертайтеся з проханнями, запитаннями до тих учнів, які намагаються займатися на уроці сторонніми справами.

6. Мотивуючи оцінки знань, намагайтеся бути діловим, зацікавленим. Вкажіть учневі, над чим йому варто попрацювати, щоб отримати вищу оцінку.

7. Наприкінці уроку дайте загальну оцінку класові та окремим учням. Нехай діти відчують задоволення від результатів своєї праці. Намагайтеся помічати позитивне в роботі недисциплінованих учнів, але не робіть цього надто часто та за незначні зусилля.

8. Закінчуйте урок одразу після дзвоника. Нагадайте про обов'язки чергового.

9. Утримайтеся від зайвих зауважень.

10. У разі недисциплінованості учнів намагайтеся обходитися без допомоги інших. Пам'ятайте: наведення дисципліни з допомогою чужого авторитету не дасть вам користі, а швидше зашкодить. За підтримкою краще зверніться до класу.

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

пр. Перемоги, 10, м. Київ, 01135, тел. (044) 481- 32 -21, факс (044) 236-1049

E-mail: ministry@mon.gov.ua, код ЄДРПОУ 38621185

Від 28.01.2014 № 1/9-72 На № від

Керівникам загальноосвітніх

навчальних закладів та шкіл-дитячих садків

Про недопущення перевантаження
учнів початкових класів
надмірним обсягом домашніх завдань

Міністерство освіти і науки України звертає увагу на недопущення перевантаження учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів та шкіл-дитячих садків надмірним обсягом домашніх завдань.

Обсяг домашніх завдань визначається згідно з Державними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПІН 5.5.2.008-01).

Так, у 1-му класі домашні завдання не задаються.

У 2-4 класах обсяг домашніх завдань з усіх предметів має бути таким, щоб витрати часу на їх виконання не перевищували: у 2-му класі – 45 хвилин; у 3-му класі – 1 години 10 хвилин; 4-му класі – 1 години 30 хвилин.

Акцентуємо увагу на правильному дозуванні домашнього завдання. Учителі повинні спланувати роботу такого об’єму і змісту, щоб учні не відчували перевантаження. Для цього необхідно враховувати зайнятість учнів з інших предметів у цей день, темп і ритм роботи учнів, стан їхнього здоров’я.

Завдання не повинні перевищувати об’єм пропонованої домашньої роботи. Недопустимим є перевантаження учнів завданнями, які містяться у додаткових посібниках, зошитах з друкованою основою: зафарбовування малюнків, складання схем, таблиць, виконання додаткових завдань і вправ, написання домашніх творів тощо.

Класному керівникові необхідно здійснювати сумарний підрахунок усіх домашніх завдань на той чи інший день відповідно до ДСанПІН 5.5.2.008-01 (сума всіх усних та письмових завдань з усіх навчальних предметів, включаючи іноземну мову, номери завдань, сторінки та ін.), їх об’єм і ступінь складності з урахуванням особливостей всіх учнів класу.

Завдання мають бути посильними для самостійного виконання учнями. Не можна пропонувати завдання на невідпрацьований матеріал, який не пояснювався на уроці, оскільки в такому випадку вся складність засвоєння навчального матеріалу переноситься з уроку на домашню роботу. Недопустимим є домашнє завдання з написання рефератів.

Домашні завдання не даються учням на вихідні, святкові та канікулярні дні.

Звертаємо увагу на те, що контроль та відповідальність за перевантаження учнів домашніми завданнями покладається на керівників навчальних закладів.

Заступник Міністра Б. М. Жебровський

Кiлькiсть переглядiв: 89

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.
Демонстраційний сайт НВК "ГАРМОНІЯ"

вулиця, номер будинку,
поштовий індекс, область, місто,
країна

вул. Юності, 1, м. Сєвєродонецьк, Луганської обл., 93400, Україна,

Тел.: (06452) 4-02-54, 4-11-42E-mail: hbk_garmoniy@ukr.net

Дата останньої зміни 04 Вересня 2018

Фотогалерея