Повернутися до звичайного режиму
Куди телефонувати у випадках домашнього насильства

· Національна поліція –102 для повідомлення про факт насильства

· Урядовий контактний центр – 1547, де цілодобово надають інформаційні, психологічні таюридичні консультації чоловікам тажінкам, які потерпіли від домашнього насильства, насильства заознакою статі, консультують з питань насильства стосовно дітей або загрози вчинення такого насильства

· Система безплатної правової допомоги – 0800213 103

· Національна «гаряча лінія» зпитань запобігання домашньому насильству, торгівлі людьми тагендерній дискримінації – 0800500 335 або 116123

Робота психологічної служби

У листі МОН від 21.08.2023 №1/12492-23надано рекомендації щодо пріоритетних напрямів психологічного супроводу та соціально-педагогічного патронажу учасників освітнього процесу. Фахівцям рекомендовано проводити роботу за такими напрямами:

  • навчальна діяльність. З метою стабілізації психоемоційного стану учнів рекомендується впроваджувати «годину психолога/соціального педагога» (не менше ніж 1 раз на місяць для кожної групи/класу. Цей час потрібно врахувати у плані роботи закладу освіти в частині позакласної роботи);
  • просвітницька робота. Основний зміст має бути спрямованим зокрема на ознайомлення педагогів з технологіями надання першої психологічної допомоги учасникам освітнього процесу та запровадження «Психологічної хвилинки» під час уроків, інформування з питань торгівлі людьми, запобігання та протидії домашньому насильстві, загроз, які може нести інтернет тощо;
  • діагностична робота. МОН рекомендує проводити діагностику негативних психічних станів, постстресових станів, визначати групи посиленої психологічної уваги серед учасників освітнього процесу;
  • профілактична робота;
  • корекційна робота;
  • консультування.

/Files/images/sotsalna_slujba/Увага!.png /Files/images/sotsalna_slujba/ДСЯО.png

Оформлення індивідуальної програми розвитку дитини за новим зразком

Методичні матеріали представляють огляд обов’язкових кроків, необхідних для реалізації відповідного потребам дитини рівня підтримки у закладі загальної середньої освіти, зокрема оформлення індивідуальної програми розвитку за новим зразком.

Адресовано педагогічним працівникам, які є учасниками команд психолого-педагогічного супроводу і працюють з категорією дітей, які мають освітні труднощі, а також фахівцям інклюзивно-ресурсних центрів для здійснення інформаційно-просвітницької діяльності.

Індивідуалізація освітнього процесу є важливим критерієм розвитку інклюзивності закладу, його своєрідної відповіді на освітні потреби дитини. Основна мета індивідуалізації – максимальне розкриття потенціалу дитини, забезпечення прогресу її розвитку, реальна та активна участь у спільноті. Ефективний спосіб, у який можливо це реалізувати – створити для учня (учениці) індивідуальну модель підтримки в закладі освіти.

І ндивідуальна програма розвитку – це документ, що забезпечує саме індивідуалізований підхід до дитини, яка має освітні труднощі, закріплює перелік корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних послуг, визначає конкретні навчальні цілі, стратегії та підходи їх досягнення.

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ШКОЛАХ У 2022/2023 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

Міністерство освіти і науки України спільно з Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти», Інститутом педагогіки Національної академії педагогічних наук України підготували Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу і викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році.

У вступній частині методичних рекомендацій розглядаються питання:

  • нормативного забезпечення освітнього процесу у закладах загальної середньої освіти,
  • структури 2022/2023 навчального року,
  • форм організації освітнього процесу,
  • наповнюваності класів, поділу класів на групи,
  • оцінювання результатів навчання здобувачів освіти.

Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у 2022/2023 навчальному році та психологічні аспекти організації освітнього процесу в умовах воєнного/післявоєнного стану наведені у Додатках 1 – 16.

У 2022/2-23 навчальному році пріоритетними напрямами освітньої діяльності є:

  • продовження реформи загальної середньої освіти відповідно до Концепції «Нова українська школа», впровадження у 5 класах нового Державного стандарту базової середньої освіти;
  • організація освітнього процесу після вимушеного переривання його звичного перебігу, викликаного спочатку тривалими карантинами, потім – військовою агресією російської федерації на території нашої держави;
  • організація навчальної діяльності здобувачів освіти в умовах поєднання різних форм організації освітнього процесу;
  • посилення національно-патріотичного виховання, формування громадянської позиції, просвіти з питань особистої безпеки;
  • психологічна допомога учасникам освітнього процесу.

У 2022/2023 навчальному році починається поетапне впровадження нового Державного стандарту базової середньої освіти, відповідно учні 5 класу переходять на нову модель навчання.

У розділі методичних рекомендаціях щодо впровадження нового Державного стандарту описується як розробляється освітня програма закладу освіти на основі Типової освітньої програми, пропонується структура освітньої програми, алгоритм розроблення навчального плану. Описується у якій спосіб модельні навчальні програми на рівні закладу освіти можуть конкретизуватись у навчальні програми предметів/інтегрованих курсів. Розглядаються питання щодо розроблення календарно-тематичного планування. Звертається увага на доцільність, задля забезпечення наступності навчання, проведення на початку навчального року діагностування націленого на виявлення рівня досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової освіти на рівні 4 класу.

  • Інструктивно-методичні рекомендаціїщодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році.
  • Типові освітні програми, навчальні програми, модельні навчальні програми для закладів загальної середньої освіти розміщені на офіційному веб-сайті МОН на сторінці «Загальна середня освіта» в рубриці «Освітні програми»
  • З Переліком навчальної літератури та навчальних програм, що мають грифи «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України», «Схвалено для використання в освітньому процесі» або висновок «Схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах» можна ознайомитися наофіційному сайтіДержавної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти»

Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти» розроблено Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2022/2023 навчальному році.

ОРГАНІЗАЦІЯ ЗДОБУТТЯ ОСВІТИ ЗА ФОРМОЮ ПЕДАГОГІЧНИЙ ПАТРОНАЖ

Педагогічний патронаж:

спосіб організації освітнього процесу педагогічними працівниками, що передбачає забезпечення ними засвоєння освітньої програми здобувачем освіти, який за психофізичним станом або з інших причин, визначених законодавством, зокрема з метою забезпечення доступності здобуття освіти, потребує такої форми;

організовується для осіб віком до 18 років (за винятком випадків, коли тривалість здобуття освіти осіб з особливими освітніми потребами було подовжено відповідно до законодавства).

Педагогічний патронаж передбачає:

надання освітніх послуг відповідно до потреб дитини та у формі, яка найбільш відповідає стану дитини та її індивідуальним можливостям;

можливість здобувача освіти періодично долучатися до учнівського колективу з метою соціалізації (у межах загальношкільних освітніх заходів);

взаємодію педагогічних працівників із закладами охорони здоров’я, закладами соціального захисту дітей, інклюзивно-ресурсними центрами;

контроль керівника закладу освіти за виконанням освітньої програми, яку опановує здобувач освіти.

Зарахування до закладу освіти на індивідуальну форму здобуття освіти проводиться, як правило, до початку навчального року і може здійснюватися незалежно від наявності вільних місць у класі.

Педагогічний патронаж здійснюється відповідно до вимог нормативно-правових документів:

Конституції України;

Закону України «Про освіту» ст. 1, 9;

Закону України «Про повну загальну середню освіту» стаття 13, 14, 17;

Наказу Міністерства освіти і науки України від 12.01.2016 № 8 «Про затвердження положення про індивідуальну форму здобуття загальної середньої освіти» зі змінами;

Наказу Міністерства освіти і науки України від 16.04.2018 №367 «Про затвердження Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти»;

Наказу Міністерства освіти і науки України від 10.07.2019 №955 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 12 січня 2016 року № 8»;

Наказу Міністерства освіти і науки України від 28.03. 2022 року № 284 «Про деякі питання організації здобуття загальної середньої освіти та освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні»;

Наказу Міністерства освіти і науки України від 07.12.2018 №1369 «Про затвердження Порядку проведення державної підсумкової атестації»;

Наказу Міністерства освіти і науки України від 20.05.2022 №466 «Про деякі питання видачі документів про загальну середню освіту в умовах воєнного стану в Україні».

/Files/images/navchalna_robota/1 (2).jpg /Files/images/navchalna_robota/2(1).jpg

/Files/images/navchalna_robota/2(2).jpg /Files/images/navchalna_robota/2(4).jpg

/Files/images/navchalna_robota/2(5).jpg /Files/images/navchalna_robota/2(6).jpg

ОРГАНІЗАЦІЯ ЗДОБУТТЯ ОСВІТИ ЗА СІМЕЙНОЮ (ДОМАШНЬОЮ) ФОРМОЮ

Cімейна (домашня) форма здобуття освіти — це спосіб організації освітнього процесу дітей самостійно їхніми батьками. Відповідальність за здобуття освіти дітьми на рівні, не нижчому за стандарти освіти, несуть батьки. Якщо рівень знань дитини виявиться незадовільним — школа має повне право наполягати на її поверненні до очної форми навчання.

Положення про сімейну освіту носить загальний характер і стосується всіх державних шкіл без винятку. Адміністрація школи не має жодної законної підстави відмовити батькам, які хочуть перевести свою дитину на сімейну форму навчання.

Організація здобуття освіти за сімейною (домашньою) формою здійснюється відповідно до вимог нормативно-правових документів:

Конституції України ст. 53

Закону України «Про освіту» ст. 9

Закону України «Про повну загальну середню освіту» ст. 4, 13, 14, 17

Наказу Міністерства освіти і науки України від 12.01.2016 № 8 «Про затвердження положення про індивідуальну форму здобуття загальної середньої освіти» зі змінами.

Постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №87 «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти»

Наказу Міністерства освіти і науки України від 16.04.2018 №367 «Про затвердження Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти»

Наказу Міністерства освіти і науки України від 10.07.2019 №955 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 12 січня 2016 року № 8»

Наказу Міністерства освіти і науки України від 28.03. 2022 року № 284 «Про деякі питання організації здобуття загальної середньої освіти та освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні»

/Files/images/222/1.jpg

ПОРЯДОК

реагування на доведені випадки булінгу (цькування)
в гімназії «ГАРМОНІЯ»

Загальні питання wym-1679983768704

1.Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».

2.Цей Порядок визначає процедуру реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі.

Реагування на доведені випадки булінгу

1.На основі рішення комісії з розгляду випадків булінгу (цькування), яка кваліфікувала випадок як булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, керівник закладу:

- повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

- забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування) (далі – Заходи).

2.Заходи здійснює соціальний педагог у взаємодії з практичним психологом закладу освіти та затверджуються директором.

3.З метою виконання Заходів можна запроваджувати консультаційні години у практичного психолога і соціального педагога, створювати скриньки довіри, оприлюднювати телефони довіри.

ПОРЯДОК

подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв

про випадки булінгу (цькуванню) в закладі освіти

Загальні питання

1. Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».

2. Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькуванню) у навчальному закладі.

3.Заявниками можуть бути здобувачі освіти, їх батьки/законні представники, працівники та педагогічні працівники закладу та інші особи.

4. Заявник забезпечує достовірність та повноту наданої інформації.

5. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:

Булінг (цькування) – діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

Ø систематичність (повторюваність) діяння – вчинення різних формах насильства (фізичного, економічного, психологічного, сексуального, в тому числі за допомогою засобів електронної комунікації), двічі і більше разів стосовно однієї і тієї ж особи;

Ø наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);

Ø умисні дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страху, тривоги, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого;

Ø дисбаланс (нерівність) сил – різниця у фізичному розвитку кривдника та потерпілого, рівні соціально-психологічної адаптованості, комунікаційних навичок, соціальному статусі, стані здоров’я (наявність інвалідності чи особливих освітніх потреб), ментальному розвитку тощо;

Ø відсутність розкаяння у кривдника.

Додаток 2 до листа Міністерства освіти і науки України від 10.08.2022 №1/9105-22

Психологічна підтримка
учасників освітнього процесу під час війни

1. Розроблено курс підвищення кваліфікації для освітян «Перша психологічна допомога учасникам освітнього процесу під час і після завершення воєнних дій»

https://hryoutest.in.ua/courses/programa-pidvishchennya-kvalifikaciji-psihologichnoji-pidtrimki-dlya-osvityan-ta-batkiv.

Інформаційна підтримка:

1. Освітяни зможуть надавати якісну першу психологічну допомогу

https://mon.gov.ua/ua/news/osvityani-zmozhut-nadavati-yakisnu-pershu-psihologichnu-dopomogu

2. Перша психологічна допомога: курс підвищення кваліфікації https://mon.gov.ua/ua/news/persha-psihologichna-dopomoga-kurs-pidvishennya-kvalifikaciyi-projshli-ponad-7-tis-osvityan

2. Методичні рекомендації «Перша психологічна допомога. Алгоритм дій» https://mon.gov.ua/ua/news/metodichni-rekomendaciyi-persha-psihologichna-dopomoga-algoritm-dij

3. Для підтримки дітей, особливо з ООП створено телеграм канал «Підтримай дитину» https://t.me/pidtrumaidutuny, а для підтримки дорослих «Подбай про себе»

https://t.me/PodbayProSebe .

Інформаційна підтримка:

1. Підтримка дітей: поради для вчителів

https://mon.gov.ua/ua/news/pidtrimka-ditej-poradi-dlya-vchiteliv

2. Канал «Підтримай дитину» об’єднав понад 12 тис. батьків і вчителів

https://mon.gov.ua/ua/news/kanal-pidtrimaj-ditinu-obyednav-ponad-12-tis-batkiv-i-vchiteliv

3. Психологи і педагоги дбають про психічне здоров’я дітей та дорослих

https://mon.gov.ua/ua/news/psihologi-i-pedagogi-dbayut-pro-psihichne- zdorovya-ditej-ta-doroslih

4. Як пережити горе та втрату – поради психологів

https://mon.gov.ua/ua/news/yak-perezhiti-gore-ta-vtratu-poradi-psihologiv

5. «Підтримай дитину»: захисники і захисниці України читають казки та вірші https://mon.gov.ua/ua/news/pidtrimaj-ditinu-zahisniki-i-zahisnici-ukrayini-chitayut-kazki-ta-virshi

6. Контроль емоційного стану під час війни – пояснення психологів

https://mon.gov.ua/ua/news/kontrol-emocijnogo-stanu-pid-chas-vijni-poyasnennya-psihologiv

7. Як контролювати емоційний стан під час воєнного стану? – поради психологів

https://mon.gov.ua/ua/news/yak-kontrolyuvati-emocijnij-stan-pid-chas-voyennogo-stanu-poradi-psihologiv

8. Поради команди «Підтримай дитину»: як допомогти дітям з ООП опанувати нову навичку

https://mon.gov.ua/ua/news/poradi-komandi-pidtrimaj-ditinu-yak-dopomogti-dityam-z-oop-opanuvati-novu-navichku

9. Ефективні поради від емоційного вигорання під час війни

https://mon.gov.ua/ua/news/efektivni-poradi-vid-emocijnogo-vigorannya-pid-chas-vijni

10. Посттравматичний стресовий розлад в умовах війни: роз’яснення психологів https://mon.gov.ua/ua/news/posttravmatichnij-stresovij-rozlad-v-umovah-vijni-rozyasnennya-psihologiv

11. Симптоми посттравматичного стресового розладу в умовах війни

https://mon.gov.ua/ua/news/simptomi-posttravmatichnogo-stresovogo-rozladu-v-umovah-vijni

12. Діагностика ПТСР в умовах війни: поради психологів

https://mon.gov.ua/ua/news/diagnostika-ptsr-v-umovah-vijni-poradi-psihologiv

13. Посттравматичний стресовий розлад в умовах воєнних дій: методи лікування https://mon.gov.ua/ua/news/posttravmatichnij-stresovij-rozlad-v-umovah-voyennih-dij-metodi-likuvannya

14. Поради психологів проєкту «Підтримай дитину» для освітян та батьків, які займаються з дітьми із ООП

https://mon.gov.ua/ua/news/poradi-psihologiv-proyektu-pidtrimaj-ditinu-dlya-osvityan-ta-batkiv-yaki-zajmayutsya-z-ditmi-iz-oop

15. Як говорити з учнями на складні теми? Поради для педагогів від психологів проєкту «Підтримай дитину»

https://mon.gov.ua/ua/news/yak-govoriti-z-uchnyami-na-skladni-temi-poradi-dlya-pedagogiv-vid-psihologiv-proyektu-pidtrimaj-ditinu

16. Психологи проєкту «Підтримай дитину» пояснюють, чому дітям часом важко спілкуватися

https://mon.gov.ua/ua/news/psihologi-proyektu-pidtrimaj-ditinu-poyasnyuyut-chomu-dityam-chasom-vazhko-spilkuvatisya

17. Як підтримати дитину, яка переживає посттравматичний стрес: поради для батьків

https://mon.gov.ua/ua/news/yak-pidtrimati-ditinu-yaka-perezhivaye-posttravmatichnij-stres-poradi-dlya-batkiv

18. Як виникає та впливає злість на стан людини під час війни?

https://mon.gov.ua/ua/news/yak-vinikaye-ta-vplivaye-zlist-na-stan-lyudini-pid-chas-vijni

19. Чек-лист на канікули: 8 кроків для організації ранкового простору дитини https://mon.gov.ua/ua/news/chek-list-na-kanikuli-8-krokiv-dlya-organizaciyi-rankovogo-prostoru-ditini

20. Підтримай дитину: типові реакції дитини 12-18 років під час травматичних подій

https://mon.gov.ua/ua/news/pidtrimaj-ditinu-tipovi-reakciyi-ditini-12-18-rokiv-pid-chas-travmatichnih-podij

4. Розроблено анімаційний ролик «Як говорити з дитиною про війну. 7порад від психологів” .

https://mon.gov.ua/ua/news/yak-govoriti-z-ditinoyu-pro-vijnu-7-porad-vid-psihologiv-u-mezhah-proyektu-pidtrimaj-ditinu

6. Спільно з ЮНІСЕФ:

1. Поради від експертів ЮНІСЕФ: “Як підтримати дітей у стресових ситуаціях” https://mon.gov.ua/ua/news/poradi-vid-ekspertiv-yunisef-yak-pidtrimati-ditej-u-stresovih-situaciyah

2. Стартує набір на групи психологічної підтримки вчителів у межах проєкту «Поруч»

https://mon.gov.ua/ua/news/startuye-nabir-na-grupi-psihologichnoyi-pidtrimki-vchiteliv-u-mezhah-proyektu-poruch

3. Поради експертів ЮНІСЕФ: як говорити з дітьми про смерть близької людини https://mon.gov.ua/ua/news/poradi-ekspertiv-yunisef-yak-govoriti-z-ditmi-pro-smert-blizkoyi-lyudini

4. Як доглядати за дитиною під час війни і вимушеного переміщення: поради від експертів ЮНІСЕФ

https://mon.gov.ua/ua/news/yak-doglyadati-za-ditinoyu-pid-chas-vijni-i-vimushenogo-peremishennya-poradi-vid-ekspertiv-yunisef

5. ЮНІСЕФ запускає індивідуальні психологічні консультації для дітей і батьків https://mon.gov.ua/ua/news/yunisef-zapuskaye-individualni-psihologichni-konsultaciyi-dlya-ditej-i-batkiv

7. Спільно з #stop_sexтинг

1. Актуальні матеріали щодо психологічної підтримки та захисту дітей від сексуального насильства в інтернеті

https://mon.gov.ua/ua/news/aktualni-materiali-shodo-psihologichnoyi-pidtrimki-ta-zahistu-ditej-vid-seksualnogo-nasilstva-v-interneti

8. Інші матеріали:

1. Поради з надання першої психологічної допомоги людям, які пережили кризову подію

https://mon.gov.ua/ua/news/poradi-z-nadannya- pershoyi-psihologichnoyi-dopomogi-lyudyam-yaki-perezhili-krizovu-podiyu

6. Асоціація психологів Португалії презентувала посібник «Розмови про війну» для батьків і опікунів дітей

https://mon.gov.ua/ua/news/asociaciya-psihologiv-portugaliyi-prezentuvala-posibnik-rozmovi-pro-vijnu-dlya-batkiv-i-opikuniv-ditej

7. Поради від експертів ЮНІСЕФ: «Правила підтримки дитини під час евакуації» https://mon.gov.ua/ua/news/poradi-vid-ekspertiv-yunisef-pravila-pidtrimki-ditini-pid-chas-evakuaciyi

Щодо забезпечення освіти осіб з особливими освітніми потребами

З метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття освіти в умовах воєнного стану Кабінетом Міністрів України було внесено ряд змін до нормативно-правових актів, які регулюють організацію освітнього процесу для таких дітей. Інформуємо, що організація навчання дітей з особливими освітніми потребами має здійснюватися з урахуванням зазначених змін.

Щодо діяльності ІРЦ

У зв’язку з прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2022 р. № 493 відбулися зміни у Положенні про інклюзивно-ресурсний центр (далі – Положення), затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 12 липня 20217 р. № 545.

Завдання інклюзивно-ресурсного центру (далі - ІРЦ) було оновлено, та доповнено, зокрема :

визначенням категорій (типу\ыв) особливих освітніх потреб (труднощів), ступеня їх прояву та рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти (далі – особи з ООП);

додатковими завданнями інклюзивно-ресурсного центру період воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану (особливого періоду), а саме:

- проведенням комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб з особливими освітніми потребами, які вимушені змінити своє місце проживання (перебування) та:

- зараховані в інклюзивні класи (групи) закладів освіти і не отримують додаткових психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг за місцем навчання;

- здобувають освіту з використанням технологій дистанційного навчання, але не отримують корекційно-розвиткових або психолого-педагогічних послуг за місцем навчання внаслідок особливостей психофізичного розвитку;

- наданням інформації батькам (іншим законним представникам) особи з ООП, які переїхали на тимчасове місце проживання в межах України, про заклади освіти, в яких можна продовжити здобуття освіти та можливість отримання психологічної, соціальної та іншої допомоги.

Щодо забезпечення освіти осіб з особливими освітніми потребами

Щодо діяльності психологічної служби у системі освіти в 2022/2023 навчальному році

Міністерство освіти і науки України надсилає для застосування в роботі аналітичні матеріали про діяльність психологічної служби у системі освіти, стан забезпечення закладів освіти практичними психологами і соціальними педагогами та рекомендації щодо пріоритетних напрямів

психологічного супроводу та соціально-педагогічного патронажу учасників освітнього процесу у 2022/2023 навчальному році.

Щодо діяльності психологічної служби у системі освіти в 2022/2023 навчальному році

План заходів гімназії «ГАРМОНІЯ»,
спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) на 2022-2023 н.р.wym-1679983935667
Назва заходу Термін виконання Відповідальні
1 Затвердити та ознайомити працівників закладу з планом заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу(цькуванню) у гімназії з урахуванням пропозицій управління освіти, ювенальної поліції, управління юстиції, ССД, СМЦСССДМ, управління охорони здоров’я Останній тиждень серпня Директор
2 Забезпечити дотримання алгоритму подання заяви щодо булінгу (цькування), проведення розслідування Комісією з розгляду випадків булінгу (цькування) та повідомлення щодо цього уповноважених органів Національної поліції України, Служби у справах дітей, управління світи тощо (згідно з Порядком реагування на випадки булінгу (цькування), затвердженим наказом МОН України від від 28.12.2019 № 1664 «Про деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти») Постійно Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу
3 Призначити відповідальну особу за прийом заяв щодо булінгу (цькування) Вересень Директор
4 Забезпечити ведення Журналу реєстрації рішень Комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) Постійно Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу
5 Провести педагогічну нараду з питань профілактики булінгу (цькування) Вересень Директор, уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)
6 Обговорення та прийняття правил поведінки в класах, оформлення правил поведінки у вигляді інформаційних онлайн-матеріалів Вересень Класні керівники (5-9 класів) Педагог соціальний
7 Забезпечити оприлюднення на веб-сайтах, інформаційних сторінках у месенджерах, при проведенні інструктажів для всіх працівників закладів освіти: - правил поведінки здобувачів освіти в закладі освіти; - плану заходів закладу освіти, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню); - процедури подання учасниками освітнього процесу заяв про випадки булінгу(цькування) в закладі освіти (форма заяви, примірний зміст, терміни та процедуру розгляду відповідно до законодавства тощо); - порядку реагування на доведені випадки булінгу (цькування); - інформації щодо особи, відповідальної за здійснення контролю за виконанням плану заходів з протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти та розгляд скарг про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за відповідними заявами; - інформації щодо відповідальності за вчинення боулінгу (цькування) згідно з КУпАП та неповідомлення уповноваженого органу Національної поліції України про випадки боулінгу (цькування) Вересень Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування), відповідальний за сайт

ПАМ’ЯТКА


для учнів під час дистанційного навчання


І Облаштуй своє домашнє навчальне середовище.

Організуй робоче місце: кожний підручник, зошит, інше навчальне та канцелярське приладдя мусять мати своє постійне місце.

Дотримуйся правила, що предмети, якими ти користуєшся щодня ,повинні знаходитися « під рукою», щоб під час роботи не витрачати час на пошук.

На стіні перед очима варто розмістити невелику дошку з розкладом занять та іншою оперативною інформацією.

Зовнішній вигляд також має значення.

Візьміть собі за правило щовечора прибирати залишки денних занять і готувати стіл, і приладдя на завтра.

сс

ПАМ'ЯТКА

для класних керівників по організації дистанційного навчання

У процесі переходу на дистанційне навчання рекомендуються такі дії для класних керівників:

1. Проінформувати учнів, батьків (законних представників) про перехід на дистанційну форму навчання.

2. Зібрати дані з учнів класу: наявність комп'ютера-ноутбука-планшета-телефону з виходом в інтернет; електронна пошта дитини і батьків.

3. Провести моніторинг наявності учнів вашого класу на платформі у Googlе Класс. Якщо виникли проблеми, звернутися до адміністратора сайту.

4. Провести on-line батьківські збори класу та інформувати про режим роботи в умовах карантину та дистанційного навчання.

5. Виявити учнів, які не зможуть отримувати інформацію і взаємодіяти on-line, продумати форму роботи з такими учнями і батьками .

6. Інформувати учнів і їх батьків (законних представників) про розклад разі його зміни.

сс

Пам’ятка

для батьків щодо організації дистанційного навчання дитини

Шановні батьки, карантин – це не канікули. Це означає, що вам необхідно допомогти дітям вдома організувати самостійну роботу щодо вивчення програмового матеріалу. Вчителі нашого закладу організовують дистанційне навчання, щоб учні могли здобути нові знання.

Виконайте разом зі своїми дітьми наступні кроки:

1. Ознайомтеся з графіком проведення навчальних занять (як правило відповідно до розкладу уроків під час очного навчання).

2. Дистанційне навчання з усіх предметів буде організовано засобами середовища Google Kлас через Gmail. Щоб працювати у ньому учні мають свій акаунт. Нік – його прізвище та ім’я

4. Намагайтеся, щоб діти працювали відповідно до розкладу навчальних занять, виконували всі завдання вчасно, не допускайте відставання. Якщо треба виконати завдання і надіслати відповідь вчителю, проконтролюйте дитину.

/Files/images/казка.jpg

Карантин— річ, звичайно, несподівана. Але цей час дистанційного навчання можна використати не тільки для захисту здоров'я, а ще й для тренування навички планування справ.

Пропонуємо вам поради, що допоможуть вам плідно працювати протягом цього часу. А головне — встигнути відпочити!
· Перша порада:свій ранок починайте в звичний для вас час. Ніжитися в ліжку будемо, як зазвичай, у вихідні дні.
· Друга порада:покладіть перед собою чистий папір, це буде ваш лист-план. Запишіть у два рядки: першочергове (наприклад: зарядка — пів години, душ — 10 хвилин, сніданок — 10 хвилин, прочитати робочу пошту — 5 хвилин та інше) та другорядне (погуляти з собакою/кішкою — півгодини, увійти в соцмережі та поспілкуватись із друзями — 20 хвилин та інше). Починайте свій день З ВАЖЛИВОГО!
· Третя порада:на кожне робоче завдання виділяйте час для його виконання (20-30 хвилин) та для ОБОВ'ЯЗКОВОГО ВІДПОЧИНКУ (15-20 хвилин).
· Четверта порада:виконуючи завдання, уважно читайте умови та користуйтесь короткими записами головних слів/думок. Це вам допоможе зосередитися на важливому в завданні. Якщо щось стало незрозуміло, не зволікайте. Лист або дзвінок другу/викладачеві стане в нагоді. Приємне спілкування та корисна порада допоможуть вирішити будь-яке завдання.
· П'ята порада:відмітьте у вашому листі-плані виконані заплановані дії. Похваліть себе та приступайте до списку справ другої колонки, обов'язково відпочиваючи після виконаного завдання.

/Files/images/фломик.jpg

Як адаптуватись до режиму «карантин» - поради психолога

На думку психологів, стався «інформаційний вибух» з приводу коронавірусу COVID-19. Ця інформація необхідна та важлива. Втім, у соцмережах часто-густо розповсюджують пости, які викликають паніку або ж сміх. До прикладу, фейки про покарання батьків, чиї діти розгулюватимуть вулицею, чи заражені коронавірусом тропічні фрукти
Інформаційне ж перевантаження, переконують психологи, призводить до стресу та змін у психіці в усіх без винятку вікових категоріях.
У психології існує п'ять стадій прийняття стресової події, які цілком можна застосувати й до прийняття пандемії коронавірусу:
1. Заперечення, яке фактично рятує психіку від гостроти удару на початку. На кшталт «так це десь там, у китайців», «до нас не дійде».
2. Злість — маркер болю: несправедливо й боляче, цього не має бути, пошук винних. Чадо протестує та сперечається із дорослими. Усе тому, що в ізоляції діти не можуть жити нормальним, звичним для них життям.
3. Торг — дії направленні на ухилення від удару (ознайомлення з рекомендаціями МОЗ, симптомами, покупка антисептиків і масок).
4. Депресія — приходить повне усвідомлення того, що відбувається насправді.
5. Прийняття — інтенсивність емоцій поступово знижується, з’являється можливість подивитися на світ навколо й спробувати жити по-новому.

Отже,чого не варто робити батькам:

· різко починати виховувати, або «перевиховувати» своїх дітей. Адже це лише забере багато сил, здоров'я і часу та зіпсує відносини сім’ї в умовах ізоляції;
· примушувати дітей «використовувати час з користю, не байдикувати», тобто робити те, що здається за потрібне вам. Варто пам’ятати, що завдяки бездіяльності великі ідеї, поховані в несвідомому, отримують шанс проникнути у свідомість;
· в жодному разі не варто зводити нанівець малечі. «Заспокійливі» висловлювання, на кшталт «Знайшов, про що переживати», «Тебе це взагалі не стосується, йди, пограйся», замінити на «Я розумію, що ти боїшся», «Я бачу, що тобі сумно, я тебе розумію».
· не варто обговорювати в присутності дітей невтішні сценарії, деталізуючи подробиці.
· не слід переглядати безкінечно фільми про віруси, хвороби, апокаліпсис, які лише підійматимуть рівень тривоги й страху. Краще подивіться комедію чи мультики з дітьми. А «під фільм» приготувати домашні сухарики або какао з печивом.
/Files/images/мама в шоке.jpg

«Золоті правила» для батьків:

· слід пам’ятати, що ізоляція - це стрес як для дорослих, так і для малечі;
· пояснити, що боятись - це нормально. Страх - емоція, яка дозволяє уберегти людину від життєнебезпечних вчинків. Емоція страху - у парі з інтересом: Надавши дитині інформацію про коронавірус, відповідно до її віку, ви зменшите її страх!
· щоб подолати негативні емоції, можна зробити мішечок для крику, або ж влаштувати битву подушками.
· підліткам варто допомогти розібратися в інформації, з якою вони стикаються, навчити визначати факти та фейки.
· розділити права та обов'язки кожного члена сім'ї на час карантину, незалежно від віку;
· по можливості організувати звичне для дитини й для себе спілкування, розваги та гуртки в онлайн режимі;
· сімейна ранкова зарядка допоможе зняти стрес і зменшити паніку;
· дотримуватись інформаційної дієти — достатньо раз в день подивитися новини для того, щоб бути в курсі дійсно важливих подій.

Навчання вдома: практичні поради для батьків від психологині Світлани Ройз

Як у період тривог заспокоїти своїх дітей, а також зробити так, щоб удома вони не закинули навчання і водночас не відчували себе напружено? Про це “Новій українській школі” розповіла сімейна і дитяча психологиня Світлана Ройз.

ЗАГАЛЬНІ ТЕЗИ

1.Зараз діти, так само як і ми, перебувають у напрузі. Вони відчувають загальну тривогу від невизначеності, від напруги батьків, від зміни звичного режиму та обмежень. До цього додаються хвилювання про ДПА/ЗНО – поки немає розуміння щодо цього питання, від цього напруга посилюється. Тобто,зараз діти, особливо старші, потребують батьківської підтримки, вони очікують від батьків психологічної допомоги.
2.Ідеально, якщо батьки намагаютьсябути в контакті зі станом дитини і її почуттями, чесно говорять про те, що з нами відбувається. Треба просто сказати: “Якби мені зараз було потрібно вчитися вдома, я би, мабуть, на все забив. Мені самому складно зараз зібрати себе в купу. Давай допоможемо одне одному – наприклад, разом складемо розклад на день. Я потребую твоєї допомоги”.
3.Ми маємо розуміти, щоперші два тижні – це період адаптації, коли ми тільки напрацьовуємо новий життєвий досвід. У когось – два, у когось – два з половиною. Це індивідуально. Взагалі, “по-хорошому”, на адаптацію дається до двох місяців, тобто два тижні – це фантастично швидко. Тому зараз ми маємо бути дуже терплячими і обережними до себе і своїх дітей.
4.Треба просто робити вдих та видих і нагадувати собі:“Я не вчитель”.
Основа техніки безпеки для батьків: нам потрібно пам’ятати, що ми НЕ вчителі для наших дітей, у нас немає потрібних професійних навичок, ми не вміємо пояснювати предмети і, найголовніше (власне, чому батькам не можна навчати своїх дітей) – ми дуже емоційно залучаємось. Якщо дитина щось не розуміє, ми не можемо впоратись зі своїми емоціями: нам здається, що ми дурні, наша дитина дурна і таке інше. Адитина може просто не сприймати нас у ролі вчителя – і це нормально.

Міжнароднідокументи та національне законодавство

з протидії домашньому насильству

Європейський рівень

•Конвенція Ради Європи про запобігання насильству щодо жінок і домашньому насильству та боротьбу з цими явищами (Стамбульська конвенція)

6 грудня 2017 – Закон України №2227-VIII

«Про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України з метою реалізації положень Конвенції Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбу з цими явищами»

7 грудня 2017 – Закон України № 2229-VIII

«Про запобігання та протидію домашньому насильству»

Конвенція Ради Європи про захистдітейвідсексуальноїексплуатації та сексуального насильства (ЛанцаротськаКонвенція)

«Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо захисту дітей від сексуальних зловживань та сексуальної експлуатації»

14 березня 2018 – Закон України № 2334-VIII

Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» № 2229-VІІІ від 7 грудня 2017 рокуу

Нормативно-правові акти

ØПро затвердження Типового положення про мобільну бригаду соціально-психологічноїдопомоги особам, якіпостраждаливіддомашньогонасильства та/абонасильства за ознакоюстаті: Постанова КабінетуміністрівУкраїнивід 22 серпня 2018 року №654.

ØПро затвердження Типового положення про притулок для осіб, якіпостраждаливіддомашньогонасильства та/абонасильства за ознакоюстаті: Постанова КабінетуміністрівУкраїнивід 22 серпня 2018 року №655.

ØПро затвердження Порядку формування, ведення та доступу до Єдиного державного реєструвипадківдомашньогонасильства та насильства за ознакоюстаті: Постанова КабінетуміністрівУкраїнивід20 березня 2019 р. № 234.

З 19 січня 2019 року набирає чинності Закон України від 18 грудня 2018 року № 2657-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)"

Захист прав дітей у закладах освіти у контексті "булінгу"

Законом вводиться в українське законодавство термін "булінг" (цькування), який визначається як моральне, або фізичне насильство, агресія, у будь-якій формі, або будь-які інші дії, вчинені з метою викликати страх, тривогу, підпорядкувати особу своїм інтересам, що мають ознаки свідомого жорстокого ставлення.
Так, новим п. 3-1 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про освіту" до типових ознак цькування віднесено:
- систематичність (повторюваність) діяння;
- наявність сторін - кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);
- дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

Адмінвідповідальність за булінг

Водночас новою ст. 173-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення встановлено відповідальність за здійснення булінгу. Так, цькування учасника освітнього процесу, тобто вчинення щодо нього діянь, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров'ю потерпілого,

-тягне за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 850 до 1700 грн) або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин.
Цькування, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адмінстягнення, - накладення штрафу від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 1700 до 3400 грн) або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин.
Булінг, вчинений малолітніми або неповнолітніми особами віком від 14 до 16 років
- тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 850 до 1700 грн) або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин.
Булінг, вчинений групою осіб або повторно протягом року після накладення адмінстягнення, вчинений малолітньою або неповнолітньою особою віком від 14 до 16 років
- тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 1700 до 3400 грн) або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин.

/Files/images/1бул.jpg /Files/images/Слайд3.JPG /Files/images/Слайд4.JPG /Files/images/Слайд5.JPG /Files/images/Слайд6.JPG /Files/images/Слайд7.JPG /Files/images/Слайд8.JPG /Files/images/Слайд9.JPG

План заходів НВК «ГАРМОНІЯ»,

спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)
на ІІ семестр 2018-2019 н.р.

1. Інформування педагогічного колективу про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню), Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству»

Опрацювання на засіданні педагогічної раді закладу:

- Рекомендацій Міністерства освіти і науки для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р. № 2657-УІІІ

- Листа МОН України від 7.08.2018 № 1/9-486 «Про деякі питання організації в закладах освіти виховної роботи щодо безпеки і благополуччя дитини у 2018/2019 навчальному році»

Ознайомлення з основними документами закладу щодо запобігання та протидії булінгу:

- наказ «Про запобігання та протидію булінгу у НВК «ГАРМОНІЯ»»

- порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу в закладі

- план заходів щодо запобігання та протидії булінгу

- зміни до правил поведінки здобувачів освіти.

2. Проведення зборів батьківської громади з метою:

- ознайомлення зі змінами до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню), Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству»

- доведення до батьків інформації про відповідальність у випадках участі їх дітей у булінгу.

Проведення зборів батьківської громади з метою:

- ознайомлення зі змінами до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню), Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству»

- доведення до батьків інформації про відповідальність у випадках участі їх дітей у булінгу.

- нагадування про відповідальність батьків за створення належних умов для проживання та виховання дітей, недопущення випадків жорстокого поводження з ними, здійснення фізичного чи психологічного насилля

3. Інформування на зборах здобувачів освіти про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню), Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству»

4. Доведення на раді самоврядування інформації щодо відповідальності у випадках булінгу.

5. Залучати органи учнівського врядування та батьківської громади до профілактичної роботи з питань попередження булінгу, жорстокості та насильства в учнівському середовищі.

6. Проводити роботу щодо запобігання та протидії булінгу зі залученням представників ювенальної поліції та Служби у справах дітей.

7. Консультування учасників освітнього процесу щодо явища булінгу, вчинення протиправних дій та їх наслідків

8. Розміщення на шкільному сайті матеріалів для учасників освітнього процесу щодо феномену булінгу (причини та наслідки), способів попередження та алгоритму дій

9. Розміщення на інформаційному стенді інформації про зміни у законодавстві щодо боулінга,номер телефону гарячої лінії(116000)

10. Продовження роботи консультативного пункту «Скринька довіри»

11. Проведення семінару-тренінгу для класних керівників «Організація та проведення профілактичної роботи щодо попередження випадків булінгу серед учасників освітнього процесу»

12. Проведення психодіагностичних методик на визначення рівня агресивності та конфліктності учнів 7-9 класів

13. Проведення соціометричні дослідження з метою виявлення соціального статусу учнів у колективах

14. Проведення психодіагностичних методик з метою вивчення психологічного клімату в учнівському колективі та характеру комунікативної взаємодії між учнями

15. Розроблення корисні поради для батьків, учнів «Як упоратися з боулінгом, зменшити ризик булінгу та кібербулінгу для своєї дитини»

16. Розроблення пам’ятки для класних керівників «Як запобігти булінгу в учнівській спільноті»

17.Проведення занять з елементами тренінгу для учнів 8-9 класів «Віртуальний терор: тролінг і кібербулінг»

18. Проведення тематичних занять, тренінгів для учнів 1-9 класів у рамках «Години психолога» щодо булінгу, як деструктивного компоненту сприятливого психологічного клімату та створення безпечного освітнього середовища

19. Проведення тренінгових занять для учнів 1-9 класів з попередження проявів агресії, насильства, формування комунікативної компетентності та толерантності здобувачів освіти

20. Проведення тижня запобіганню та протидії булінгу

Відповідно до Листа Департаменту освіти і науки облдержадміністрації на виконання Указу Президента України від 14 листопада 2017 року № 361 «Про оголошення в Україні 2018 року Роком реалізації правопросвітницького проекту «Я маю право!», розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 березня 2018 року № 155 «Про затвердження плану заходів на 2018 рік щодо реалізації правопросвітницького проекту «Я маю право!», листа Міністерства юстиції України від 03 вересня 2018 року №113/29.4/32-13 «Щодо проведення «Тижня протидії булінгу» 12-13 вересня 2018 року у НВК «ГАРМОНІЯ» був проведений єдиний урок «Стоп булінг» для учнів 1-9 класів.
Мета уроку: привернути увагу усіх учасників навчально-виховного процесу до проблем булінгу, формування нульової толерантності до випадків булінгу. навичок надання та отримання допомоги, розвиток співчутливого ставлення до жертв насилля.

Година спілкування «Ми – друзі!»/Files/images/1 30.10.jpg/Files/images/2 30.10.jpg

Гра з елементами тренінгу«Доброта рятує світ»/Files/images/3 30.10.jpg

Година спілкування з елементами тренінгу «Серця доброти»/Files/images/4 30.10.jpg /Files/images/5 30.10.jpg

Уроки толерантності з елементами тренінгу: «Скажемо «ні» булінгу в шкільному колективі»./Files/images/6 30.10.jpg /Files/images/7 30.10.jpg

Тренінгове заняття «Профілактика булінгу в учнівському середовищі»/Files/images/8 30.10.jpg /Files/images/9 30.10.jpg

Дані заняття допомогли учням пізнати способи неконфліктної поведінки серед однолітків, що допоможе їм конструктивно взаємодіяти з іншими, вільно виражати та контролювати свої емоції. Це сприятиме успішній адаптації підлітків у період вікової кризи.

Проблема, над якою працює соціально-психологічна служба шкільного підрозділу НВК:

підвищення професійної компетентності у соціально-психологічному супроводі школярів під час адаптації до нових умов навчання, соціальний-психологічний захист всіх учасників навчально-виховного процесу.

Основна мета діяльності соціально - психологічної служби:

створення сприятливих умов для навчання, виховання,всебічного розвитку особистості.

Завдання соціально-психологічної служби :

  • проведення індивідуальної та групової діагностичної роботи
  • здійснення консультативної та розвиваючої роботи
  • сприяти поліпшенню соціально-психологічному клімату в учнівських, педагогічному та батьківському колективах;
  • реалізація профілактичного та просвітницького напрямку роботи соціально-психологічної служби закладу;
  • соціально-педагогічна робота та соціально - правовий захист дітей, що потрапили в складні життєві обставини, постраждали від складних суспільно-політичних умов; переселенців з окупованих територій та Східних областей України;
  • допомога в професійному та життєвому самовизначенні старшокласників.
  • розвиток творчих здібностей учнів;
  • 28 грудня відбувся семінар - тренінг

Методичні рекомендації щодо організації психолого-педагогічного супроводу дітей, які потребують додаткового захисту та опинилисяв складних життєвих обставинах.

Події останніх місяців, які відбуваються в Україні, вкрай складна соціально-політична ситуація у суспільстві показали необхідність соціально-психологічного захисту і психологічної допомоги як дітям і окремим людям, так і цілим соціальним групам.

Майже рік Україна переживає складну соціально-політичну ситуацію. Продовжуються бойові дії в Донецькій і Луганській областях, не зменшується потік біженців з окупованих Криму і Севастополя. Десятки тисяч людей змушені покинути свої домівки і тимчасово переміститися в інші регіони нашої держави. За останніми даними Дитячого Фонду ООН (ЮНІСЕФ) понад 230 тисяч людей стали вимушеними переселенцями. Є сім’ї, що втратили житло, своїх близьких, є поранені.

За даними психологічного дослідження, що проводилося під егідою Дитячого Фонду ООН (ЮНІСЕФ) у Донецькій області, майже 40 % дітей віком 7-12 років та більше половини дітей віком 13-18 років стали безпосередніми свідками подій, що пов’язані з війною. Відповідно 14 % та 13 % бачили танки та іншу військову техніку, 13% та 22 % бачили бої та сутички, 4 % і 15 % побиття знайомих людей, 6% та 5% стали свідками погроз застосування зброї. Декілька дітей з опитаних бачили вбитих і поранених. 76 % дітей віком 7-12 років та 43% дітей віком 13-18 років відчували страх, коли ставали свідками вищеописаних подій.

«Конфлікти та шляхи їх подолання»

28 грудня 2017 року для учителів навчально – виховного комплексу «ГАРМОНІЯ» відбувся семінар-тренінг «Конфлікти та шляхи їх подолання»

Під час семінару-тренінгу учасники дізналися про сутність конфлікту, розглянули позитивні та негативні сторони конфліктів, стилі їх вирішення та стратегії поведінки в конфлікті.

Журомська Л.М., методист-психолог СМЦ ознайомила педагогів закладу з методам конструктивного вирішення конфліктів.

/Files/images/DSC_4514.JPG

Учителі отримали практичні поради, як відрізняти позиції людини в конфлікті від її справжніх інтересів і потреб, а також навчилися застосовувати діалог у якості основного інструменту розв’язання проблем і прийняття рішень.

Піж час роботи присутні практикувалися у створенні «Я-висловлювання», використовували техніки активного слухання, вчитися управляти своїми емоціями, краще розуміти себе.

Довірчі відносини, які склалися між учасниками тренінгу, посилили потрібний результат.

Учителі високо оцінили рівень організаційної та методичної підготовки семінару-тренінгу, висловили подяку СМЦ та адміністрації НВК «ГАРМОНІЯ» за створення сприятливих умов для роботи.

Вкладення
Кiлькiсть переглядiв: 2115

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.