/Files/images/statut/Звіт.jpg

ШАНОВНІ КОЛЕГИ, БАТЬКИ, УЧНІ!

У відповідності до функціональних обов’язків та на виконання п. 3 наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 № 55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів», керуючись Примірним положенням про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 № 178, з метою подальшого утвердження відкритої, демократичної, державно-громадської системи управління освітою, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у школі, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації, представляю Вашій увазі Звіт про свою діяльність та діяльність колективу Гімназії «ГАРМОНІЯ» у 2022-2023 навчальному році.

Структурними підрозділами Гімназії «ГАРМОНІЯ» міста Сєвєродонецька Луганської області є основна школа, початкова школа та дошкільний навчальний заклад. Дошкільний навчальний заклад забезпечував доступність і безоплатність дошкільної освіти в межах державних вимог до змісту, рівня й обсягу дошкільної освіти (базового компонента дошкільної освіти) та обов’язкову дошкільну освіту дітей старшого дошкільного віку. Під час воєнних дій, починаючи з 24.02.2022 року дошкільний підрозділ Гімназії «ГАРМОНІЯ» припинив свою активну діяльність і перейшов у режим простою. Початкова школа забезпечує відповідний рівень загальноосвітньої підготовки здобувачів освіти згідно з вимогами Державного стандарту загальної середньої освіти. Основна школа забезпечує подальший прогресивний розвиток тих психофізичних функцій, які проявилися через успіхи в засвоєнні відповідних навчальних предметів. У своїй діяльності протягом звітного періоду я, як директор Гімназії, керувалася посадовими обов’язками, основними нормативно-правовими документами, які регламентують роботу закладу освіти: Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про основні засади мовної політики в Україні», Статутом школи та чинними нормативно-правовими документами у галузі освіти.

Свою роботу та роботу закладу представляю за результатами комплексного самооцінювання відповідно до чотирьох напрямків внутрішньої 3 системи забезпечення якості освітньої діяльності, за якими оцінюють роботу навчального закладу експерти інституційного аудиту, а саме:

✓ Освітнє середовище закладу освіти;

✓ Система оцінювання здобувачів освіти;

✓ Оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;

✓ Управлінські процеси закладу освіти.

ЗВІТ ДИРЕКТОРА

гімназії «ГАРМОНІЯ»

ЗА 2021-2022 навчальний рік

Шановні колеги, батьки, учні!

У відповідності до функціональних обов’язків та на виконання п. 3 наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 № 55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів», керуючись Примірним положенням про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 № 178, з метою подальшого утвердження відкритої, демократичної, державно-громадської системи управління освітою, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у школі, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації, представляю Вашій увазі звіт про свою діяльність у 2021-2022 навчальному році.

Структурними підрозділами гімназії «ГАРМОНІЯ» міста Сєвєродонецька Луганської області є основна школа, початкова школа та дошкільний навчальний заклад.

Дошкільний навчальний заклад забезпечує доступність і безоплатність дошкільної освіти в межах державних вимог до змісту, рівня й обсягу дошкільної освіти (базового компонента дошкільної освіти) та обов’язкову дошкільну освіту дітей старшого дошкільного віку.

Початкова школа забезпечує відповідний рівень загальноосвітньої підготовки здобувачів освіти згідно з вимогами Державного стандарту загальної середньої освіти.

У своїй діяльності протягом звітного періоду я як директор гімназії керувалася посадовими обов’язками, основними нормативно-правовими документами, які регламентують роботу навчального закладу: Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про основні засади мовної політики в Україні», Статутом школи та чинними нормативно-правовими документами у галузі освіти.

Свою роботу та роботу закладу представляю за результатами комплексного самооцінювання відповідно до чотирьох напрямків внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності, за якими оцінюють роботу навчального закладу експерти інституційного аудиту, а саме:

ü Освітнє середовище закладу освіти;
ü Система оцінювання здобувачів освіти;
ü Оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;
ü Управлінські процеси закладу освіти.

Освітня програма гімназії «ГАРМОНІЯ» міста Сєвєродонецька Луганської області спрямована на виконання Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Концепції Нової української школи (схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016р. №988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року», Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №87 від 21.02.2018р. у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24.07.2019р. №688 (у 1-3 класах), Державного стандарту початкової загальної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №462 від 20.04.2011 (у 4-х класах), Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011р. №1392.

РОЗДІЛ І. ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

Освітній процес у гімназії розпочався відповідно до структури навчального року з 01 вересня 2021 року та тривав по 31 травня 2022 року. У минулому навчальному році велика частка навчальної діяльності закладу була організована дистанційно.

Навчальні заняття проводилися відповідно до розкладу занять, затвердженого директором освітнього закладу та семестровою системою: І семестр тривав з 01 вересня 2021 року по 24 грудня 2021 року; ІІ семестр з 10 січня по 31 травня 2022 року.

Однією з важливих умов для освітнього процесу є безпечне та комфортне

освітнє середовище. Освітнє середовище закладу є безпечним та комфортним для учасників освітнього процесу. Ми постійно працюємо над його оновленням та покращенням.

Проте в закладі освіти залишається проблематичним облаштування території з урахуванням доступності та універсального дизайну. До закладу освіти практично не можуть потрапити дорослі і діти з обмеженими фізичними можливостями, пандус облаштовано, але відсутні спеціальні підйомники.

Територія закладу частково огороджена, убезпечена від доступу стороннього автотраспорту, на території закладу немає «схованок», де учні можуть залишитися без нагляду дорослих. Територія закладу є достатньо озелененою.

Навчальні приміщення початкової школи (навчальні кабінети, допоміжніприміщення, туалетні кімнати) непрохідні (відокремлені) від приміщень для учнів старших класів.

Облаштування приміщень закладу не становить загрози травмування учнів та працівників (неслизька підлога, належним чином встановлені меблі у навчальних кабінетах, не загромаджені коридори, сходові клітини та рекреації).

Режим прибирання забезпечує чистоту та охайність місць спільного користування, коридорів та навчальних приміщень, спортивної зали.

Заклад освіти дотримується режиму провітрювання, у навчальних кабінетах є графік провітрювання.

Утримання туалетних кімнат відповідає санітарним умовам, але шкільні туалети потребують капітального ремонту. За сприяння органів місцевого самоврядування виготовлена проектно-кошторисна документація для капітального ремонту шкільних туалетів, тому в найближчому майбутньому чекаємо на реконструкцію туалетних кімнат.

Приміщення для харчування відповідає санітарно-гігієнічним нормам. Посуду вистачає на всіх учасників освітнього процесу. В приміщенні для приготування їжі дотримуються режиму зберігання продуктів та готових страв.

Результати анкетування учнів щодо комфортного перебування в закладі освіти наступні:

ü 89% здобувачів освіти зазначили, що їм подобається перебування у школі, 11%, відповіли, що не дуже.

ü 90% зазначили, що їм комфортно у школі, 10% відповіли, що не дуже комфортно.

Заклад освіти підключений (грудень 2021 р.) до високошвидкісного інтернету (більше 100 МБ/с), що значно покращує освітній процес у школі і дозволяє використовувати всі можливості глобальної мережі Інтернет. З розвитком глобальної мережі Інтернет школа отримала необмежені можливості представити себе, свій колектив та його досягнення далеко за межами свого регіону. Одночасно з’явилася можливість отримувати додаткову інформацію про навчальні заклади України та зарубіжжя, переймати їх досвід для покращення якості освітніх послуг. Інтернет дозволив вести спілкування між колегами-педагогами на сторінках веб-ресурсів, обмінюватися своїми надбаннями, вирішувати наболілі проблеми, тощо. Мережа Інтернет стала доступною у всіх кабінетах школи, крім того у фойє закладу, зонах рекреації, коридорах відкрита «гілка» безкоштовного WІ-FІ, яку учні використовують для пошуку необхідної інформації з власних ґаджетів. А у всіх навчальних кабінетах інтернет та WІ-FІ працюють за допомогою іншої закритої «гілки», призначеної для проведення занять у аудиторіях. Це рішення дозволило уникнути перевантаження мережі у навчальному закладі та одночасно зробило доступною для всіх дітей мережу Інтернет. Учні, які не мають можливості підготувати необхідну для навчання інформацію з використанням Інтернету дома, спокійно можуть це зробити у навчальному закладі з використанням власних ґаджетів. Подумали ми і про учнів, які не мають власних мобільних пристроїв. У шкільній бібліотеці учні школи можуть кожного дня до 17.00 працювати на комп’ютерах, які також підключені до мережі Інтернет. Важливою умовою функціонування безпечного освітнього середовище є наявність безпечного контенту, який запобігає доступу учнів до заборонених сайтів. Наш системний адміністратор разом із вчителями інформатики працювали у цьому напрямку та забезпечили його реалізацію.

Навчальний заклад повністю оснащений системою протипожежного оповіщення, датчиками протипожежної сигналізації з різним спектром дії та підключений до пульта централізованого пожежного спостерігання. Даний пристрій не лише забезпечує цілодобовий контроль та оповіщення за пожежною безпекою у навчальному закладі, але і став одним із засобів забезпечення спілкування з учасниками освітнього процесу в умовах протиепідемічних заходів. Адже дає можливість проводити радіолінійки, передавати повідомлення, привітання тощо та тримати постійний зв'язок з учнями та педагогічними працівниками.

Право громадян на доступну освіту реалізується шляхом запровадження різних форм навчання, однією з яких є навчання за інклюзивною формою. Протягом 2021/2022 навчального року у закладі освіти, відповідно до заяв батьків та висновку ПМПК, було організовано інклюзивне навчання у 4-Б класі – 1 учень, в 6-А класі – 1 учень. Організовано роботу з двома асистентами вчителів, які пройшли курсову перепідготовку. На початок навчального року для учнів з особливими освітніми потребами розроблено індивідуальну програму розвитку за участю батьків, класних керівників, психолога. ІПР протягом року переглядалася, доповнювалася відповідно до можливостей та розвитку дітей. За висновками ПМПК введено корекційно-розвиткові заняття з розвитку мовлення, соціально-побутового орієнтування, ЛФК. У закладі освіти тричі на рік відбувається засідання команди супроводу дітей з ООП щодо складання та доповнення індивідуальної програми розвитку дитини із залученням фахівців з інклюзивно-ресурсного центру. Проте гострою проблемою залишається облаштування ресурсної кімнати для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Тому це є одним із основних пріоритетних напрямків роботи адміністрації закладу на наступний навчальний рік.

Цілеспрямована робота в закладі спрямована на запобігання жорстокості та насиллю в шкільному середовищі. У грудні проведено акцію «16 днів проти насильства», у січні учні 6-8 класів відвідали захід «Школа без булінгу». На сайті школи розміщено корисні матеріали щодо теми антибулінгу. У лютому 2022 року на педагогічній раді затверджено «Положення про порядок розгляду випадків булінгу (цькування) у закладі освіти (потокол №2 від 22.02.2022 року), яке встановлює норми та правила етичної поведінки, професійного спілкування у відносинах між учасниками освітнього процесу.

Робота навчального закладу із запобігання дитячому травматизму упродовж 2021/2022 навчального року здійснювалась відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», постанови Кабінету Міністрів України від 22.03.2001№ 270 «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків невиробничого характеру», наказів Міністерства освіти і науки України від 31.08.2001 № 616 «Про затвердження Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах» (зі змінами), в редакції, затвердженій наказом Міністерства освіти і науки України від 07.10.2013№1365 «Про внесення змін до Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах», від 01.08.2001 №563 «Про затвердження Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти» (зі змінами), від 18.04.2006 №304 «Про затвердження Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці в закладах, установах, організаціях, підприємствах, підпорядкованих Міністерству освіти і науки України» (зі змінами), листів Міністерства освіти і науки України від 26.05.2014 №1/9-266 «Про використання Методичних матеріалів «Вимоги безпеки під час канікул», від 16.06.2014 №1/9-319 «Про використання методичних матеріалів щодо організація навчання і перевірки знань, проведення інструктажів з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності в загальноосвітніх навчальних закладах.

У 2021/2022 навчальному році питання збереження життя і здоров’я учнів та запобігання випадкам дитячого травматизму розглядалося на засіданнях педагогічної ради, інструктивно-методичних нарадах при директорові, засіданнях шкільних методичних об’єднань класних керівників тощо.

У навчальному закладі наявна система профілактичної роботи з цих питань, яка включає в себе комплекси занять за розділами, які учні вивчають на уроках з «Основ здоров’я» та на годинах спілкування. Упродовж навчального року проводились Дні безпеки, лекції, турніри та інші заходи з питань запобігання різних видів дитячого травматизму згідно з планами виховної роботи. В навчальному закладі оформлені стенди з попередження дитячого травматизму. На кожному поверсі розташований план евакуації на випадок пожежі або інших стихійних лих. Стан роботи з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії під час освітнього процесу в школі у 2021/2022 навчальному році знаходився під щоденним контролем адміністрації школи.

У класних журналах 1-9-х класів були відведені окремі сторінки для бесід із правил дорожнього руху, правил протипожежної безпеки, з профілактики отруєння, правил безпеки при користуванні газом, правил безпеки з користування електроприладами, правил безпеки з вибуховонебезпечними предметами, правил безпеки на воді та інші виховні заходи з попередження усіх видів дитячого травматизму.

Учителями проводилися інструктажі з безпеки життєдіяльності, що зафіксовано в окремих журналах на уроках фізичної культури, трудового навчання, фізики, хімії, інформатики, біології, під час прогулянок, екскурсій; бесіди з попередження усіх видів дитячого травматизму перед виходом на осінні, зимові та літні канікули.

Аналізуючи наслідки травматизму серед учнів за 2021/2022 навчальний рік, ми можемо стверджувати, що випадки травм знизилися. З вересня 2021 по червень 2022 року було зафіксовано 2випадки травм під час освітнього процесу.

У 2022/2023 навчальному році педагогічному колективу необхідно продовжити систематичну роз’яснювальну роботу з питань попередження дитячого травматизму та контроль за поведінкою учнів на перервах та під час екскурсій.

Протягом 2021-2022 навчального року системно здійснювався контроль за виконанням вимог щодо безпеки життєдіяльності учнів, дотримання правил дорожнього руху, технічної безпеки, протипожежної безпеки під час навчально-виховного процесу та в позаурочний час. У роботі з дітьми педагогічні працівники дотримувалися вимог законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», «Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу», комплексних заходів по школі щодо збереження життя та здоров’я учнів, запобігання травматизму серед учнів. Класні керівники вчасно проводили з учнями інструктажі з ТБ, заходи в рамках тематичних тижнів з безпеки життєдіяльності, щотижневі бесіди про збереження життя та здоров’я, про що робили записи встановленої форми в журналах з ТБ, планах класних керівників, класних журналах.

Питання безпеки життєдіяльності учнів під час навчально-виховного процесу та в побуті обговорювалися під час засідань педагогічних рад, на нарадах при директорі, на класних батьківських зборах.

Проведена соціальна паспортизація класів, школи. Складені і опрацьовані списки дітей-сиріт, дітей-інвалідів, дітей, які знаходяться під опікою та позбавлені батьківського піклування, дітей з багатодітних сімей, із малозабезпечених сімей, із неповних сімей, дітей учасників АТО. Складені списки дітей, яким надається безкоштовне харчування за кошти громади: учні 1-4-х класів, діти-сироти, під опікою, діти-інваліди, діти з багатодітних сімей, діти з малозабезпечених сімей (за наявності відповідних довідок), діти учасників АТО.

РОЗДІЛ ІІ. СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

На закінчення 2021-2022 навчального року у початкових класах закладу освіти навчається 283 учні.

Згідно з річним планом роботи освітнього закладу на 2021/2022 навчальний рік адміністрацією закладу було проведено аналіз досягнень учнів 1-4, 5-9-х класів за 2021/2022 навчальний рік.

Плідною роботою педагоги освітнього закладу добилися таких навчальних досягнень серед учнів 1-9 класів, що жоден з їх вихованців не має знань на початковому рівні.

Проаналізувавши стан успішності учнів окремо по класах, робимо висновок, що в кожному класі є резерв учнів, які б могли досягти свого основного рівня.

Сім учнів у навчальному закладі навчається на початковому рівні. Цей показник викликає занепокоєння серед адміністрації та педагогічних працівників закладу. Дане питання розглядалося на нараді при директорові й на засіданнях методичних об’єднань, з’ясовувались причини слабкої успішності учнів. Серед них були названі такі:

ü відсутня система роботи із слабо встигаючими учнями й учнями, які пропускають заняття через хворобу,

ü недостатній зв’язок учителів із батьками.

Одним із шляхів поліпшення якості освіти, виховання особистості, здатної до самореалізації, професійного зростання й мобільності в умовах сучасного суспільства є впровадження вивчення профільних предметів в старшій школі. Так у 10-11 класі запроваджено вивчення української мови як профільного предмета. В 10-11класах також вибірково-обов’язкові предмети: 10 класі – мистецтво та інформатика, в 11 класі – І гр. інформатика і технології, ІІ гр. – мистецтво та технології.

У 2021/2022 навчальному році проведено комплекс заходів щодо роботи з учнями допрофільних та вибору профільних предметів:

ü робота класних керівників (діагностика) з виявлення нахилів підлітків;

ü вироблення шкільними методичними об’єднаннями та кафедрами пропозицій щодо планування, факультативів курсів за вибором у профільних і допрофільних класах;

ü батьківські збори 7, 8, 9 класів за участю директора, класних керівників, батьків (дистанційно).

Мережа класів

Адміністрацією та педагогічним колективом гімназії проведено певну роботу щодо збереження й розвитку шкільної мережі.

Середня наповнюваність класів у 2021-2022 навчальному році становить 23 учні. Основними заходами зі збереження контингенту учнів у 2021/2022 навчальному році були:

ü організація обліку дітей та підлітків на території обслуговування;

ü спільна робота з шкільного і дошкільного підрозділів гімназії;

ü контроль відвідування учнями навчальних занять;

ü організація навчання за інклюзивною формою;

ü функціонування гуртків;

ü індивідуальна робота з учнями та батьками;

ü надання закладом якісної освіти.

Аналіз причин руху учнів свідчить, що вони зумовлені зміною місця проживання родини або пов’язані з переїздами.

Основними напрямами роботи щодо забезпечення соціальної підтримки дітей пільгових категорій є виявлення, облік і створення умов для їхнього навчання, виховання й розвитку.

Робота з обдарованою молоддю

У 2021-2022 н. р. значна увага приділялася роботі з обдарованими дітьми, втілювались у життя заходи щодо реалізації програми «Обдарована дитина».

Ефективною формою роботи для реалізації, утвердження своїх здібностей є предметні олімпіади та конкурси.

У зв’язку з пандемією та воєнними діями участь в районному та обласному етапах предметних олімпіад була скасована.

У ІІ етапіМіжнародного конкурсу знавців української мови ім. П. Яцикавзяли участь 8 школярів.

УчасникамиВсеукраїнського мовно-літературний конкурсу учнівської та студентської молоді ім. Т. Шевченкав ІІ етапі стали 7 учнів.

У закладі значна увага приділяється національно-патріотичному вихованню підростаючого покоління, розвитку творчої особистості кожного учня.

Наші вихованці стали учасниками Всеукраїнського арт-челенджу «Слово, чому ти не твердая кринице!» до 150-річчя Лесі Українки.

44 учні брали участь у Всеукраїнській українознавчій грі «Патріот.

68 учнів школи брали участь у Міжнародній грі зі зарубіжної літератури «Sunflower».

58 учнів брали участь у конкурсі «Осінній колосок» та 59 учнів стали учасниками конкурсу «Колосок весняний».

Учасниками конкурсу з інформатики «Бобер» («Бебрас») стали 46 учнів.

Підводячи підсумок, слід зазначити, що робота школи з обдарованими дітьми виконувалася згідно плану на належному рівні.

РОЗДІЛ ІІІ. ОЦІНКА ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Протягом 2021-2022 навчального року педагогічні працівники закладу працювали над загальношкільною науково-методичною проблемою у наступних методичних об’єднаннях:

ü предметів суспільно-гуманітарний циклу;

ü предметів природничо-математичного циклу;

ü початкових класів;

ü класних керівників.

Аналіз роботи методичних об’єднань засвідчує, що основну увагу вчителі приділяли підвищенню фахової майстерності, розвитку власної творчої особистості, спільному вирішенню завдань, поставлених методичними об’єднаннями щодо втілення сучасних інновацій та педагогічних технологій, сприяли творчому підходу до реалізації ідей програм з кожного предмета на забезпечення, засвоєння й використання найбільш раціональних методів і прийомів навчання та виховання школярів. На засіданнях методичних об’єднань розглядались, зокрема, такі питання:

ü виконання Державних стандартів освіти;

ü вивчення й реалізація основних положень нормативних і директивних документів про освіту;

ü опрацювання методичних рекомендацій щодо вивчення базових дисциплін у 2021-2022 навчальному році;

ü методика організації та проведення сучасного уроку;

ü використання інтерактивних технологій як засіб підвищення ефективності уроку;

ü формування предметних компетентностей в учнів;

ü робота з творчо обдарованою молоддю, залучення до участі в різноманітних конкурсах, олімпіадах, робота в Малій академії наук при Хмельницькому територіальному відділенні;

ü вивчення передового педагогічного досвіду вчителів району, області.

Виховна робота

В основу організації системи виховної роботи навчального закладу покладено Програму «Основні орієнтири виховання учнів 1-9 класів», Концепцію національно-патріотичного виховання учнівської молоді, взаємодію МАН, широкої мережі гуртків, факультативів, спортивних секцій, музичної школи, учнівського самоврядування. З метою виховання самосвідомості майбутнього громадянина України та забезпечення повноцінного розвитку школяра, розумового, естетичного, фізичного виховання у закладі освіти.

Впродовж 2021-2022 н. р. за участю учнів школи та гуртківців проводилася низка шкільних та міських (заочних) конкурсів і заходів згідно із планом проведення навчально-виховних заходів та плану виховної роботи закладу освіти на 2021-2022 н .р.

Серед проведених традиційних шкільних заходів є: День знань (01.09), День фізичної культури і спорту в рамках якого проведено лінійку до відкриття Олімпійського тижня, Олімпійські уроки, виставку малюнків та флешмоб (11.09), свято осені (17.09), флешмоб до Міжнародного дня Миру (21.09), День партизанської слави (22.09), загальношкільні заходи до Дня працівників освіти (02.10), традиційні вітання вчителів-пенсіонерів в рамках відзначення Дня людей похилого віку (02.10), урочистий захід посвяти у гімназисти учнів 5-х класів (13.10), написання Всеукраїнського радіо диктанту національної єдності до Дня української писемності та мови (09.11), заходи та флешмоби до Дня Гідності і Свободи (20.11), загальношкільний виховний заходи до Дня пам’яті жертв Голодомору (27.11), акція «Запали свічу» (27.11), радіо лінійка до Дня збройних сил України (04.12), привітання ліквідаторів-односельців до Дня вшанування учасників ліквідації аварії на ЧАЕС (14.12), загальношкільне свято до дня Святого Миколая (19.12), новорічні розваги (21-31.12), захід до Дня Соборності України, акція «Ланцюг єднання» (22.01), виховний захід до відзначення Дня Героїв Крут (29.01), пошта Святого Валентина до Дня усіх закоханих (14.02), вітання воїнів односельців до Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав (15.02), виховний захід до Дня Героїв Небесної Сотні (20.02), літературна композиція до Міжнародного дня рідної мови (21.02), день учнівського самоврядування до Міжнародного жіночого дня (06.03), Шевченківські читання та виховні заходи до відзначення дня народження Т. Г. Шевченка (09.03). Традиційно у нашому навчальному заході ми також відзначаємо Міжнародний день пам’яті Чорнобиля (26.04), День пам’яті та примирення (08.05), День вишиванки (19.05) та День Матері (07.05), Міжнародний день захисту дітей (01.06) та Свято останнього дзвоника (14.06), однак, цього річ, за умов загальнонаціонального карантину, нам не вдалося провести ці заходи з учнями в школі.

РОЗДІЛ ІV. УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

Як керівник закладу освіти розумію, що якість освітньої діяльності неможлива без розуміння шляхів розвитку закладу освіти. Цілі розвитку та основні кроки задля їх досягнення формулюються у Стратегії розвитку, що містить визначення цінностей, які сповідує заклад.

Тому у 2021-2022 навчальному році адміністрація закладу освіти разом із передовими педагогами закладу та експертними групами працювала над створенням Стратегії розвитку на 2022-2027 роки для удосконалення якості освітніх послуг, які надає заклад, вироблення освітньої та наукової стратегії з урахуванням якісних змін у державі.

Створенню Стратегії розвитку у закладі освіти передувало анкетування педагогічних працівників, учнів та батьків, що дало змогу сформувати уявлення про наявний стан діяльності закладу. Анкетування проводилося цілком анонімно з використанням Google-форм у листопаді 2021 року.

Серед педагогічних працівників у анкетуванні взяли участь 27 осіб.

ü 92,6 % вчителів зазначили, що у закладі освіти створені належні умови для постійного підвищення кваліфікації педагогів, їх чергової та позачергової атестації, добровільної сертифікації, 7,4% (2 педагогів) відповіли, що переважно ні.

ü 66,7% педагогів зазначили, що у закладі немає жодних перешкод для професійного розвитку, 5% - вказали на відсутність матеріального заохочення з боку керівництва (хоча двічі на рік з нагоди Дня працівника освіти та перед Новим роком відбувається преміювання педагогічних працівників згідно наказу керівника), 8% вважають, що у закладі недостатня матеріально-технічна база, 7,4% (2 вчителі) відповіли, що цьому перешкоджає опір з боку керівництва, 3,7% (1 педагог) – зауважили про погані умови праці.

ü 92,6% педагогів задоволені освітнім середовищем та умовами праці у закладі, 7,2% (2 вчителі) – незадоволені.

ü 81,4% відповіли, що в цілому психологічний клімат в закладі сприяє співпраці педагогів, 18,5% відповіли, що співпраця з колегами практично відсутня.

ü 24 педагоги, що брали участь в анкетуванні вважають, що керівництво закладу відкрите до спілкування, вони можуть вільно висловлювати свою точку зору, навіть якщо вона не співпадає з думкою керівництва, 3 колег дали протилежні відповіді.

Щодо результатів анкетування учнів, то:

ü 89% здобувачів освіти зазначили, що їм подобається перебування у школі, 11%, відповіли, що не дуже.

ü 90% зазначили, що їм комфортно у школі, 10% відповіли, що не дуже комфортно.

ü 93% здобувачів освіти стверджують, що вони почувають себе безпечно у школі, 7% - здебільшого ні.

ü 55,6 % учнів зауважили, що не відчувають булінгу у школі, 36,1% відповіли щодо них були поодинокі булінгу та цькування, 5,6 % зазначили, що досить часто відчувають цькування.

ü 89% учнів відповіли, що керівництво закладу розглядає їхні звернення, 11 % зазначили, що їм невідомо про можливість звернення.

У анкетуванні батьків взяло участь 53 особи.

ü 90,6 % батьків зазначили, що їхня дитина охоче відвідує школу, 9,4% батьків відповіли, що неохоче.

ü 96,2 % зазначили в анкетуванні, що їм вдається поспілкуватися з керівництвом закладу та досягти взаєморозуміння, 3,8% (2 осіб) – дали протилежну відповідь.

ü 48 з опитаних батьків задоволені організацією освітнього процесу в школі, 5 батьків переважно незадоволені.

ü 86,8% батьків вважають, що учителі справедливо оцінюють навчальні досягнення їхньої дитини, 13,2% вважають, що інколи оцінювання несправедливе.

ü 69,8% батьків задоволені харчуванням дитини у школі, 13,2% - не задоволені, 17% учнів не харчуються у шкільній їдальні.

ü 75,5% батьків у анкетуванні зазначили, що їхні права як учасників освітнього процесу не порушуються, 18,9 відповіли, що інколи порушуються, але вирішуються, 4,7% (3 батьків) – інколи порушуються і не вирішуються.

Під час розроблення Стратегії розвитку закладу та річного плану роботи закладу ми намагалися врахувати результати вищеописаного анкетування, особливо що стосується булінгу та цькування. Створена Стратегія розвитку закладу включає у себе реалізацію протягом п’яти років наступних проєктів: «Інклюзивна освіта: крок за кроком», «Обдарована дитина», «Сучасний освітній дизайн», «Співпраця ДНЗ та НУШ: педагогіка партнерства», «Плекаємо патріотів України», «Добро починається з тебе», що дасть змогу скерувати педагогів до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, задоволення освітніх потреб молоді, створення розвивального середовища, у якому б реалізувалася сучасна модель випускника, особистості, що володіє технологіями усного та письмового спілкування двома іноземними мовами, комп’ютерними технологіями.

Хочу зазначити, що гімназія «ГАРМОНІЯ» працювала в режимі стабільності до початку воєнних дій.

Кадрова політика гімназії була спрямована на забезпечення закладу освіти кваліфікованими педагогічними та іншими працівниками. Протягом 2021-2022 н. р. заклад освіти був забезпечений кадрами на 100% (24 учителя працювали в 1-9 класах, 4 вихователі ГПД, практичний психолог, соціальний педагог, педагог-організатор, 2 асистенти вчителя).

У ході атестації педагогічних працівників було проведено тижні педагогічної майстерності вчителів, де педагоги демонстрували свої надбання, ділилися досвідом роботи з колегами.

Як директор школи у роботі з працівниками дотримуються партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва у школі залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей – шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе, рідко з наказом. У зв'язку з цим я надаю колегам більше самостійності, відповідно їхній кваліфікації і характеру роботи, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей.

Висловлюю щиру подяку за співпрацю: учням – за бажання вчитися, учителям — за творчість, за любов до своєї професії, відданість гімназії «ГАРМОНІЯ»; батькам — за допомогу, розуміння, підтримку і сподіваюсь на подальшу плідну співпрацю.

Я вірю в нашу Перемогу!

До зустрічі в «ГАРМОНІЇ»!

Стратегія розвитку

закладу освіти

/Files/images/a/1розвиток.jpg

/Files/images/a/2розвиток.jpg

/Files/images/a/3розвиток.jpg

/Files/images/a/4розвиток.jpg

/Files/images/a/5розвиток.jpg

/Files/images/a/6розвиток.jpg


/Files/images/a/7розвиток.jpg

/Files/images/a/8розвиток.jpg

/Files/images/a/9розвиток.jpg

/Files/images/a/10розвиток.jpg

/Files/images/a/12розвиток.jpg

/Files/images/a/13розвиток.jpg

АНАЛІЗ

ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

в гімназії «ГАРМОНІЯ»

міста Сєвєродонецька Луганської області

за 2020–2021 навчальний рік
Шкільний підрозділ закладу освіти забезпечує доступність і безоплатність базової загальної середньої освіти. Правові відносини регулюються Законом України «Про освіту», Законом України «Про загальну середню освіту», «Положенням про загальноосвітній навчальний заклад» та іншими правовими актами.
1. Заходи щодо забезпечення обов'язковості загальної середньої освіти.

У 2020-2021 навчальному році шкільний підрозділ закладу мав 2 ступені:

Ø Початкова школа – 6 класів, у яких навчалися 130 учнів;

Ø Основна школа – 5 класів, у яких навчалися 116 учнів.

Таким чином, у 11 класах навчалися 246 учнів, середня наповнюваність класів становила 22,3 осіб. На кінець навчального року мали:

· високий рівень навчальних досягнень – 12 учнів (8,5%);

· достатній рівень навчальних досягнень – 54 учнів (38,3%);

· середній рівень навчальних досягнень – 75 учнів (53,2%);

· початковий рівень навчальних досягнень – 0 (0%).

Рівень освітньої діяльності учнів 9 класу:

- високий – 1 (4,3%);

- достатній – 10 (43,5%);

- середній – 12 (52,2%).

Не атестовано з усіх предметів – 105 учнів (42,7%), з них:

- учні 1-3-х класів – 105 (42,7%),

- допоміжна школа – 0 (0%).

Нагороджені Похвальними листами – 11 учнів.

Аналіз руху учнів упродовж 2020-2021 навчального року свідчить про дієвість та результативність зусиль педагогічного колективу щодо збереження шкільного контингенту та забезпечення обов'язковості загальної середньої освіти.
Освітня програма гімназії «ГАРМОНІЯ» міста Сєвєродонецька Луганської області була спрямована на виконання Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Концепції Нової української школи (схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016р. №988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року», Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №87 від 21.02.2018р. у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24.07.2019р. №688 (у 1-3 класах), Державного стандарту початкової загальної освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №462 від 20.04.2011 (у 4-х класах), Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011р. №1392.

Початкова освіта – це перший рівень повної загальної середньої освіти, який відповідає першому рівню Національної рамки кваліфікацій. Метою початкової освіти є всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей та розвиток самостійності, творчості, допитливості, що забезпечують її готовність до життя в демократичному й інформаційному суспільстві, продовження навчання в основній школі.

Основна школа забезпечує подальший прогресивний розвиток тих психофізичних функцій, які проявилися через успіхи в засвоєнні відповідних предметів початкової школи. На ІІ ступені повною мірою враховуються індивідуальні особливості дітей, направлені на розширення кругозору та інформованості, що допомагає у визначенні подальших планів і орієнтирів.

Навчальний план для 5-9 класів розроблено на основі Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня (базова середня освіта), затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405.

Типова освітня програма визначає загальний обсяг навчального навантаження, орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки окремих предметів, факультативів, курсів за вибором тощо, зокрема їх інтеграції, а також логічної послідовності їх вивчення, які натепер подані в рамках навчальних планів

Типові освітні програми для дітей з інтелектуальними порушеннями розроблено відповідно до Закону України «Про освіту», Концепції Нової української школи, Державного стандарту початкової освіти, з урахуванням Типових освітніх програм, сучасних досягнень та спеціальної педагогіки та психології щодо навчально-пізнавальних можливостей дітей з інтелектуальними порушеннями.

Організація ефективної роботи освітнього закладу неможлива без діючого постійного зворотного зв'язку з батьками. Адміністрація, учителі з увагою ставляться до всіх пропозицій і зауважень з боку батьків.

Відповідно до Положення про загальноосвітній навчальний заклад, Статуту закладу освіти педагогічна і батьківська громадськість приймає активну участь у керуванні гімназією. На рівні кожного класу створені і діють батьківські комітети. Так, важливі питання щодо напрямку розвитку, планування роботи, виносяться на розгляд батьківського комітету. За безпосередньою участю батьківського активу проводяться всі масові заходи. Господарча комісія батьківського комітету організовує ремонтні роботи в кабінетах та приміщеннях закладу, а також заохочення обдарованих дітей та дітей пільгових категорій.

в 2021-2022 навчальному році педагогічний колектив гімназії «ГАРМОНІЯ» буде працювати над темою: «Навчання і виховання гармонійно розвиненої, соціально зрілої особистості через формування у навчально-виховному закладі інноваційного освітнього середовища» та методичною темою: «Формування життєвих компетентностей школярів у контексті створення інноваційного освітнього простору Нової української школи».

ПРІОРИТЕТНІ ЗАВДАННЯ НА 2021-2022 НАВЧАЛЬНИЙ РІК:
Головна задача:

v Забезпечення якісного освітнього процесу та охоплення навчанням всіх дітей шкільного віку.

Навчальна робота:

v Формування навчальних компетенцій здобувачів освіти в умовах оновлення змісту освіти.

v Впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти, Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти.

v Підвищення якості навчальних досягнень здобувачів освіти та забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами.

v Підвищення результативності участі здобувачів освіти в предметних олімпіадах і конкурсах.

v Підтримка і педагогічний супровід обдарованих дітей.

Виховна та соціальна робота:

v Виховання гармонійно розвинутої, творчо активної, соціально адаптованої особистості.

v Удосконалення виховної роботи з національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді, формування їх активної громадянської позиції.

v Забезпечення безумовного виконання всіх норм законодавства із захисту дітей пільгових категорій та інших учасників освітнього процесу.

v Створення і подальше зімкнення класних колективів.

v Створення умов для раннього виявлення та розвитку творчих здібностей, обдарованості школярів.

v Запобігання правопорушень здобувачів освіти, профілактична робота з правового виховання.

Методична робота

v Реалізація Концепції нової української школи шляхом впровадження нового змісту освіти, заснованого на формуванні компетентностей, необхідних для успішної самореалізації здобувача освіти в суспільстві.

v Формування у навчальному закладі інноваційного освітнього середовища, яке сприяє творчій самореалізації дітей та педагогів.

v Підвищення якості освіти на основі розвитку професійної компетентності педагогів, переорієнтування навчання у школі на практичне застосування знань, умінь та ставлень, які потрібні сучасній людині для життя.

v Реалізація діяльнісного підходу до навчання та виховання шляхом використання інноваційних технологій з метою формування життєво компетентнісної особистості.

v Забезпечення у процесі навчання та виховання психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами.

v Підвищення рівня науково-методичного супроводу професійного саморозвитку педагогічних працівників шляхом організації науково-педагогічної взаємодії на засадах партнерства як однієї з базових цінностей нової школи.

v Наскрізне застосування інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі, управлінні закладом та системі методичної роботи з педагогами, упровадження різних форм дистанційного навчання здобувачів освіти та вчителів.

v Проведення системних методичних заходів, спрямованих на розвиток творчих можливостей педагогів, забезпечення результативної участі вчителів у конкурсах професійної майстерності різного рівня.

v Вивчення та впровадження в практику нових освітніх технологій, узагальнення та поширення перспективного педагогічного досвіду.

v Створення організаційних умов для безперервного вдосконалення фахової освіти і кваліфікації педагогічних працівників.

АНАЛІЗ

НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

в НВК «ГАРМОНІЯ»

міста Сєвєродонецька Луганської області

за 2019–2020 навчальний рік

Шкільний підрозділ навчального закладу забезпечує доступність і безоплатність базової загальної середньої освіти. Правові відносини регулюються Законом України «Про освіту», Законом України «Про загальну середню освіту», «Положенням про загальноосвітній навчальний заклад» та іншими правовими актами.

1. Заходи щодо забезпечення обов'язковості загальної середньої освіти.

У 2019-2020 навчальному році шкільний підрозділ НВК «ГАРМОНІЯ» мав 2 ступені:

Ø Початкова школа – 6 класів, у яких навчалися 138 учнів;

Ø Основна школа – 5 класів, у яких навчалися 107 учнів.

Таким чином, у 11 класах навчалися 245 учнів, середня наповнюваність класів становила 22,3 осіб.

На кінець навчального року мали:

· високий рівень навчальних досягнень – 19 учнів (11,7%);

· достатній рівень навчальних досягнень – 68 учнів (42%);

· середній рівень навчальних досягнень – 75 учнів (46,3%);

· початковий рівень навчальних досягнень – 0 (0%).

Рівень освітньої діяльності учнів 9 класу:

- достатній – 7 (46,7%);

- середній – 8 (53,3%).

Не атестовано з усіх предметів – 83 учні (33,9%), з них:

- учні 1-2-х класів – 82 (98,7%),

- допоміжна школа – 1 (1,3%).

Нагороджені Похвальними листами – 19 учнів.

Аналіз руху учнів упродовж 2019-2020 навчального року свідчить про дієвість та результативність зусиль педагогічного колективу щодо збереження шкільного контингенту та забезпечення обов'язковості загальної середньої освіти.

Однією з головних умов, що забезпечує збереження та зміцнення здоров'я підростаючого покоління, є організація раціонального харчування, що чітко усвідомлюється адміністрацією та педагогічним колективом школи. Якісній організації харчування сприяють наступні умови: столова відповідає санітарним та гігієнічним нормам, харчовий блок забезпечено необхідним обладнанням, кадровий склад характеризується високим рівнем професійної кваліфікації. Здійснює харчування учнів комунальне підприємство «Комбінат шкільного харчування», асортимент продукції, що пропонується, включає гарячі страви і буфетну продукцію. Якість страв, їх калорійність відповідають нормам.

Відповідно діючих вимог у шкільному підрозділі НВК організована робота з індивідуального та інклюзивного навчання. З метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживання, їх соціалізації та інтеграції в суспільство, залучення батьків до участі у навчально-виховному процесів в НВК «ГАРМОНІЯ» у 2019–2020 навчальному році працювало 2 класи з інклюзивною формою навчання на базі 9-А класу, в якому навчалися діти з ЗПР Кривошлик Ангеліна та Журавльов Денис та 1-Б класу, в якому навчалася дитина з ЗПР Малєванець Данило. За індивідуальними планами навчалися 9 учнів (7 учнів - педагогічний патронаж та 2 дитини за сімейною формою). Підбір педагогічних кадрів, складання та виконання планів роботи та розкладу занять визначені відповідними наказами.

Кiлькiсть переглядiв: 322

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.