/Files/images/sotsalna_slujba/Увага!.png

План заходів гімназії «ГАРМОНІЯ»,
спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) на 2022 - 2023 н.р.
Назва заходу Термін виконання Відповідальні
1 Затвердити та ознайомити працівників закладу з планом заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу(цькуванню) у гімназії з урахуванням пропозицій управління освіти, ювенальної поліції, управління юстиції, ССД, СМЦСССДМ, управління охорони здоров’я Останній тиждень серпня Директор
2 Забезпечити дотримання алгоритму подання заяви щодо булінгу (цькування), проведення розслідування Комісією з розгляду випадків булінгу (цькування) та повідомлення щодо цього уповноважених органів Національної поліції України, Служби у справах дітей, управління світи тощо (згідно з Порядком реагування на випадки булінгу (цькування), затвердженим наказом МОН України від від 28.12.2019 № 1664 «Про деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти») Постійно Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу
3 Призначити відповідальну особу за прийом заяв щодо булінгу (цькування) Вересень Директор
4 Забезпечити ведення Журналу реєстрації рішень Комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) Постійно Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу
5 Провести педагогічну нараду з питань профілактики булінгу (цькування) Вересень Директор, уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)
6 Обговорення та прийняття правил поведінки в класах, оформлення правил поведінки у вигляді інформаційних онлайн-матеріалів Вересень Класні керівники (5-9 класів) Педагог соціальний
7 Забезпечити оприлюднення на веб-сайтах, інформаційних сторінках у месенджерах, при проведенні інструктажів для всіх працівників закладів освіти: - правил поведінки здобувачів освіти в закладі освіти; - плану заходів закладу освіти, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню); - процедури подання учасниками освітнього процесу заяв про випадки булінгу(цькування) в закладі освіти (форма заяви, примірний зміст, терміни та процедуру розгляду відповідно до законодавства тощо); - порядку реагування на доведені випадки булінгу (цькування); - інформації щодо особи, відповідальної за здійснення контролю за виконанням плану заходів з протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти та розгляд скарг про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за відповідними заявами; - інформації щодо відповідальності за вчинення боулінгу (цькування) згідно з КУпАП та неповідомлення уповноваженого органу Національної поліції України про випадки боулінгу (цькування) Вересень Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування), відповідальний за сайт

ПОРЯДОК

подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв
про випадки булінгу (цькуванню) в закладі освіти
Загальні питання

1. Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».

2. Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькуванню) у навчальному закладі.

3.Заявниками можуть бути здобувачі освіти, їх батьки/законні представники, працівники та педагогічні працівники закладу та інші особи.

4. Заявник забезпечує достовірність та повноту наданої інформації.

5. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:

Булінг (цькування) – діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

Ø систематичність (повторюваність) діяння – вчинення різних формах насильства (фізичного, економічного, психологічного, сексуального, в тому числі за допомогою засобів електронної комунікації), двічі і більше разів стосовно однієї і тієї ж особи;

Ø наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);

Ø умисні дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страху, тривоги, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого;

Ø дисбаланс (нерівність) сил – різниця у фізичному розвитку кривдника та потерпілого, рівні соціально-психологічної адаптованості, комунікаційних навичок, соціальному статусі, стані здоров’я (наявність інвалідності чи особливих освітніх потреб), ментальному розвитку тощо;

Ø відсутність розкаяння у кривдника.

Сторони булінгу (цькування) – це безпосередні учасники випадку – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності); однією зі сторін випадку булінгу (цькуання) бов'язково є малолітня чи неповнолітня особа;

кривдник (булер) – учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня чи неповнолітня особа, котра вчиняє булінг (цькування) по відношенню до іншого учасника освітнього процесу;

потерпілий (жертва булінгу) – учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня чи неповнолітня особа, стосовно якої було вчинено булінг (цькування), в результаті чого безпосередньо заподіяно фізичну, психологічну, матеріальну шкоду, приниження, страх, тривогу, підпорядкування інтересам кривдника та/або спричинення соціальної ізоляції;

спостерігачі – безпосередні свідки та/або очевидці випадку булінгу (цькування);

наслідок булінгу (цькування) – фізична, психологічна, матеріальна шкода, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника та/або соціальна ізоляція потерпілого;

учасники булінгу (цькування) – сторони булінгу (цькування), інші заінтересовані особи у запобіганні та протидії булінгу (цькування) в закладі освіти, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється закладом освіти;

фізичне насильство – форма насильства, в тому числі при вчиненні булінгу (цькування), що включає штовхання, зачіпання, підніжки, бійки, стусани, ляпаси, удари та інші дії, які завдають біль і тілесні ушкодження тощо;

психологічне насильство – форма насильства, в тому числі при вчиненні булінгу (цькування), що включає образи, поширення неправдивих чуток, ізоляція, ігнорування, бойкот, відмова від спілкування, погрози, маніпуляції, шантаж тощо;

економічне насильство – форма насильства, в тому числі при вчиненні булінгу (цькування), що включає дрібні крадіжки, пошкодження або знищення особистих речей, вимагання грошей, їжі тощо;

сексуальне насильство – форма насильства, в тому числі при вчиненні булінгу (цькування), що включає образливі жести, висловлювання, прізвиська, жарти, погрози, поширення чуток, обмацування сексуального (інтимного) характеру та/або змісту, сексуальні домагання тощо;

кібербулінг – булінг (цькування), який вчиняється із застосуванням засобів електронних комунікацій (фото, відео і аудіо фіксація).

Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в законах України «Про освіту», «Про соціальні послуги», «Про запобігання та протидію домашньому насильству», «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків».

Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькуванню) в закладі освіти (wym-1679905056319)

ПОРЯДОК

реагування на доведені випадки булінгу (цькування)
в гімназії «ГАРМОНІЯ»

Загальні питання

1.Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».

2.Цей Порядок визначає процедуру реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі.

Реагування на доведені випадки булінгу

1.На основі рішення комісії з розгляду випадків булінгу (цькування), яка кваліфікувала випадок як булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, керівник закладу:

- повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

- забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування) (далі – Заходи).

2.Заходи здійснює соціальний педагог у взаємодії з практичним психологом закладу освіти та затверджуються директором.

3.З метою виконання Заходів можна запроваджувати консультаційні години у практичного психолога і соціального педагога, створювати скриньки довіри, оприлюднювати телефони довіри.

ПЛАН

заходів, спрямованих

на запобігання та протидію

булінгу (цькуванню) в закладі освіти

Назва заходу Термін виконання Відповідальні
1 Затвердити та ознайомити працівників закладу з планом заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу(цькуванню) у гімназії з урахуванням пропозицій відділу освіти, ювенальної превенції, управління юстиції, ССД, СМЦСС, управління охорони здоров’я Останній тиждень серпня Директор
2 Забезпечити дотримання алгоритму подання заяви щодо булінгу (цькування), проведення розслідування Комісією з розгляду випадків булінгу (цькування) та повідомлення щодо цього уповноважених органів Національної поліції України, Служби у справах дітей, Управління світи тощо (згідно з Порядком реагування на випадки булінгу (цькування), затвердженим наказом МОН України від від 28.12.2019 № 1664 «Про деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти») Постійно Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу
3 Призначити відповідальну особу за прийом заяв щодо булінгу (цькування) Вересень Директор
4 Забезпечити ведення Журналу реєстрації рішень Комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) Постійно Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу
5 Провести наради з різними категоріями працівників з питань профілактики булінгу (цькування): · педагогічні працівники; · технічний персонал. Вересень Директор, уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)
6 Обговорення та прийняття правил поведінки в класах, оформлення правил поведінки у вигляді наочного стенду Вересень Класні керівники (5-9 класів) Педагог соціальний
7 Забезпечити оприлюднення на веб-сайтах, інформаційних куточках, при проведенні інструктажів для всіх працівників закладів освіти: - правил поведінки здобувачів освіти в закладі освіти; - плану заходів закладу освіти, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню); - процедури подання учасниками освітнього процесу заяв про випадки булінгу(цькування) в закладі освіти (форма заяви, примірний зміст, терміни та процедуру розгляду відповідно до законодавства тощо); - порядку реагування на доведені випадки булінгу (цькування); - інформації щодо особи, відповідальної за здійснення контролю за виконанням плану заходів з протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти та розгляд скарг про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за відповідними заявами; - інформації щодо відповідальності за вчинення булінгу(цькування) згідно з КУпАП та неповідомлення уповноваженого органу Національної поліції України про випадки булінгу(цькування) Вересень Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування), відповідальний за сайт
8 Підготовка брошури з нормативними документами з профілактики булінга (цькування) для педагогів Жовтень Педагог соціальний
9 Підготовка методичних рекомендацій для педагогів: · з вивчення учнівського колективу · з розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітей Жовтень Педагог соціальний Практичний психолог
10 Оформлення тематичного стенду Жовтень Практичний психолог, педагог соціальний
11 Провести засідання семинару-практикуму класних керівників щодо протидії булінгу (цькуванню) Жовтень Керівник СП
12 Провести психолого-педагогічний семінар-тренінг для учителів з формування вмінь та навичок зняття емоційної напруги, профілактики професійного вигорання, стресових станів Січень Практичний психолог, педагог соціальний
13 Провести батьківські збори стосовно законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню) та обов’язку учасників освітнього процесу своєчасно повідомляти керівника закладу освіти про випадки булінгу (цькування),учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб Вересень Директор педагог соціальний, практичний психолог
14 Провести навчальний семінар для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування Осінні канікули Директор, педагог соціальний
15 Забезпечити організацію належних заходів безпеки, зокрема: контрольно-пропускний режим, спостереження за місцями загального користування (їдальні, коридори, роздягальні, ігрові майданчики, шкільні подвір’я) і технічними приміщеннями Постійно Директор, завгосп
16 Здійснювати перевірку приміщень, території закладів освіти з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу (цькування) Постійно Директор, завгосп
17 Забезпечити дотримання графіків чергування педагогічних працівників у їдальнях, коридорах, роздягальнях, шкільних подвір’ях тощо під час освітнього процесу Постійно Заступник директора
18 Провести тренінг для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) Зимові канікули Практичний психолог, педагог соціальний
19 Проводити співбесіди з класними керівниками за результатами діагностики класного колективу За результатами кожної чверті Педагог соціальний практичний психолог
20 Проводити консультування класних керівників з проблемних ситуацій Протягом року Практичний психолог
21 Проводити тренінгі для учнів з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів Протягом року Практичний психолог, педагог соціальний
22 Провести конкурс плакатів проти насильства Березень Класні керівники, педагог організатор
23 Провести акцію «16 днів без насильства» Листопад Педагог соціальний
24 Провести відбір та навчання помічників медіатора Зимові канікули Медіатор
25 Підготовка пам’ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям Жовтень Педагог соціальний практичний психолог
26 Оприлюднити на веб-сайті, інформаційних куточках телефонів довіри: - Національна дитяча «гаряча» лінія: 0-800-500-225 та 116111 (з мобільного телефону); - Єдиний контакт-центр: 0-800-213-103(цілодобово та безкоштовно в межах України зі стаціонарних та мобільних телефонів; для отримання безоплатної правової допомоги; діти мають право безоплатно отримати послуги адвоката: складання заяв, представництво в суді). Офіційний веб-сайт: https://legalaid./gov.ua; - Урядова гаряча лінія з попередження домашнього насильства: 1547; - Національна «гаряча» лінія з попередження насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації: 0-800-500-335 та Громадська організація «Ла Страда-Україна»: 116123 (з мобільного телефону); - Національна «гаряча» лінія з протидії торгівлі людьми та консультування мігрантів Представництва Міжнародної організації з міграції (МОМ) в Україні: - 0-800-505-501 та 527 (з мобільного телефону); - Кол-центр Мінсоцполітики України: за номером 1578- стосовно питань протидії торгівлі людьми; за номером 1588- з питань запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та насильству стосовно дітей. - Гаряча телефонна лінія щодо булінгу:116000; -Уповноважений Верховної ради з прав людини: 0800501720; -Уповноважений Президента України з прав дитини: 04425576754; - Центр надання безоплатної правової допомоги: 0800213103; - Національна поліція України:102 Вересень Відповідальний за сайт, педагог соціальній, класні керівники
27 Проводити консультації з питань взаємин батьків з дітьми Протягом року Практичний психолог Педагог соціальний
28 Проводити консультування батьків щодо захисту прав і інтересів дітей 1 раз на місяць Педагог соціальний
29 Провести моніторинг безпечності та комфортності гімназії, причин та умов виникнення можливих ситуацій, а також ймовірних ризиків проявів протиправної (насильницької) поведінки у закладі освіти. 2 рази на рік Соціально-психологічна служба, адміністрація НВК
30 Забезпечити проведення соціометричних досліджень учнів закладів загальної середньої освіти Листопад, березень Педагог соціальний
31 Провести анонімне анкетування учнів 4-9х класів про випадки булінгу (цькування) у гімназії Жовтень Практичний психолог Педагог соціальний
32 Провести анкетування батьків про безпеку в школі Жовтень Практичний психолог
33 Провести діагностичне дослідження стосунків в школі Грудень Педагог соціальний
34 Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в школі Щомісяця Уповноважена особа
35 Підготовка звіту про виконання заходів плану запобігання та протидії булінгу (цькування) Травень-червень Уповноважена особа

ПОРЯДОК

подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв

про випадки булінгу (цькуванню) в гімназії «ГАРМОНІЯ»

Загальні питання

1. Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»./Files/images/Уповноважена особа.jpg

2. Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду заяв про випадки булінгу (цькуванню) у навчальному закладі.

3.Заявниками можуть бути здобувачі освіти, їх батьки/законні представники, працівники та педагогічні працівники закладу та інші особи.

4. Заявник забезпечує достовірність та повноту наданої інформації.

5. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:

Булінг (цькування) – діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

Ø систематичність (повторюваність) діяння – вчинення різних формах насильства (фізичного, економічного, психологічного, сексуального, в тому числі за допомогою засобів електронної комунікації), двічі і більше разів стосовно однієї і тієї ж особи;

Ø наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);

Ø умисні дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страху, тривоги, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого;

Ø дисбаланс (нерівність) сил – різниця у фізичному розвитку кривдника та потерпілого, рівні соціально-психологічної адаптованості, комунікаційних навичок, соціальному статусі, стані здоров’я (наявність інвалідності чи особливих освітніх потреб), ментальному розвитку тощо;

Ø відсутність розкаяння у кривдника.

сторони булінгу (цькування) – це безпосередні учасники випадку – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності); однією зі сторін випадку булінгу (цькуання) бов'язково є малолітня чи неповнолітня особа;

кривдник (булер) – учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня чи неповнолітня особа, котра вчиняє булінг (цькування) по відношенню до іншого учасника освітнього процесу;

потерпілий (жертва булінгу) – учасник освітнього процесу, в тому числі малолітня чи неповнолітня особа, стосовно якої було вчинено булінг (цькування), в результаті чого безпосередньо заподіяно фізичну, психологічну, матеріальну шкоду, приниження, страх, тривогу, підпорядкування інтересам кривдника та/або спричинення соціальної ізоляції;

спостерігачі – безпосередні свідки та/або очевидці випадку булінгу (цькування);

наслідок булінгу (цькування) – фізична, психологічна, матеріальна шкода, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника та/або соціальна ізоляція потерпілого;

учасники булінгу (цькування) – сторони булінгу (цькування), інші заінтересовані особи у запобіганні та протидії булінгу (цькування) в закладі освіти, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється закладом освіти;

фізичне насильство – форма насильства, в тому числі при вчиненні булінгу (цькування), що включає штовхання, зачіпання, підніжки, бійки, стусани, ляпаси, удари та інші дії, які завдають біль і тілесні ушкодження тощо;

психологічне насильство – форма насильства, в тому числі при вчиненні булінгу (цькування), що включає образи, поширення неправдивих чуток, ізоляція, ігнорування, бойкот, відмова від спілкування, погрози, маніпуляції, шантаж тощо;

економічне насильство – форма насильства, в тому числі при вчиненні булінгу (цькування), що включає дрібні крадіжки, пошкодження або знищення особистих речей, вимагання грошей, їжі тощо;

сексуальне насильство – форма насильства, в тому числі при вчиненні булінгу (цькування), що включає образливі жести, висловлювання, прізвиська, жарти, погрози, поширення чуток, обмацування сексуального (інтимного) характеру та/або змісту, сексуальні домагання тощо;

кібербулінг – булінг (цькування), який вчиняється із застосуванням засобів електронних комунікацій (фото, відео і аудіо фіксація).

Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в законах України «Про освіту», «Про соціальні послуги», «Про запобігання та протидію домашньому насильству», «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків».

Проявами булінгу (цькування) в закладі освіти, які є підставою для обґрунтованої підозри та реагування, є:

1) психологічні:

- замкнутість, тривожність, страх або навпаки, демонстрація повної відсутності страху, ризикована, зухвала поведінка;

- неврівноважена поведінка;

- агресивність, напади люті, схильність до руйнації, нищення, насильства;

- різка зміна звичної для дитини поведінки на контрастну;

- уповільнене мислення, знижена здатність до навчання;

- відлюдкуватість, уникнення однолітків, бажання спілкуватись із значно молодшими дітьми;

- ізоляція, виключення з групи, небажання інших учасників освітнього процесу спілкуватися;

- занижена самооцінка, наявність почуття провини;

- поява швидкої втомлюваності, заниженої спроможності до концентрації уваги;

- демонстрація страху перед появою інших учасників освітнього процесу;

- схильність до прогулювання навчання;

- відмова йти до закладу освіти з посиланням на погане самопочуття;

- депресивні розлади;

- аутоагресія (самопошкодження);

- суїцидальні нахили та думки;

- інші прояви.

2) фізичні:

- явні фізичні пошкодження;

- ознаки поганого самопочуття (нудота, головний біль, кволість тощо);

- скарги дитини на біль та/або погане самопочуття;

- намагання приховати травми та обставини їх отримання;

- наявність фото, відео та аудіо матеріалів фізичних знущань;

- інші прояви.

3) економічні:

- наявні пошкодження або зникнення майна та/або особистих речей;

- скарги на пошкодження чи зникнення особистих речей;

- скарги на вимагання особистих речей, їжі, грошей;

- інші прояви.

4) сексуальні:

- скарги на образливі жести, висловлювання, прізвиська, жарти, погрози, поширення чуток, обмацування сексуального (інтимного) характеру та/або змісту;

- наявність фото, відео та аудіо матеріалів сексуального (інтимного) характеру та/або змісту;

- приховування статевих ознак через сором'язливість шляхом нашарування великої кількості одягу на тілі або використання одягу, який максимально приховує тіло;

інші прояви.

Подання заяви або повідомдень

про випадки булінгу (цькуванню)

1. Учасники освітнього процесу повідомляють керівника закладу або його заступника про випадки булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

2. Повідомлення можуть бути в усній або письмовій формі, в тому числі із застосуванням засобів електронної комунікації.

3. Розгляд та неупереджене з’ясування обставин випадків булінгу (цькування) здійснюється відповідно до поданих заявниками заяв про випадки булінгу (цькування) (далі – Заява).

3.Заяви, що надійшли на електронну пошту закладу отримує секретар, яка зобов’язана терміново повідомити директора закладу.

4.Прийом та реєстрацію поданих Заяв здійснює особисто директор або його заступник.

5.Заяви реєструються в окремому журналі реєстрації заяв про випадки булінгу уповноваженою особою щодо здійснення невідкладних заходів реагування на факти булінгу (цькуванню).

6.Форма та примірний зміст Заяви оприлюднюється на офіційному веб-сайті закладу.

7.Датою подання заяв є дата їх прийняття.

8.Розгляд Заяв здійснює директор з дотриманням конфіденційності.

Учасники освітнього процесу

Педагогічні (науково-педагогічні) та інші працівники гімназії, якщо вони виявляють булінг (цькування), зобов’язані:

ü вжити невідкладних заходів для припинення небезпечного впливу;

ü за потреби надати домедичну допомогу та викликати бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги для надання екстреної медичної допомоги;

ü звернутись (за потреби) до територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України;

ü повідомити директора або його заступника або уповноважену особу та принаймні одного з батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).

Керівник закладу

у разі отримання заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування):

- невідкладно у строк, що не перевищує однієї доби, повідомляє територіальний орган (підрозділ) Національної поліції України, принаймні одного з батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування);

- за потреби викликає бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги для надання екстреної медичної допомоги;

- повідомляє службу у справах дітей з метою вирішення питання щодо соціального захисту малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування), з’ясування причин, які призвели до випадку булінгу (цькування) та вжиття заходів для усунення таких причин;

- повідомляє центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді з метою здійснення оцінки потреб сторін булінгу (цькування), визначення соціальних послуг та методів соціальної роботи, забезпечення психологічної підтримки та надання соціальних послуг;

- скликає засідання комісії з розгляду випадку булінгу (цькування) (далі - комісія) не пізніше ніж упродовж трьох робочих днів з дня отримання заяви або повідомлення.

Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування)

Метою діяльності комісії є припинення випадку булінгу (цькування) в гімназії; відновлення та нормалізація стосунків, створення сприятливих умов для подальшого здобуття освіти у групі (класі), де стався випадок булінгу (цькування); з’ясування причин, які призвели до випадку булінгу (цькування), та вжиття заходів для усунення таких причин; оцінка потреб сторін булінгу (цькування) в соціальних та психолого-педагогічних послугах та забезпечення таких послуг.

1.За результатами розгляду Заяви директор видає рішення про проведення розслідування випадків булінгу (цькування).

2.З метою розслідування випадків булінгу (цькуванню) уповноважені особи мають право вимагати письмові пояснення та матеріали у сторін.

3.Для прийняття рішення за результатами розслідування директор скликає засідання. Дату, час і місце проведення засідання комісії визначає її голова.

4.Комісія створюється наказом директора. Комісія виконує свої обов’язки на постійній основі.

5.До складу комісії можуть входити педагогічні працівники (у томі числі психолог, соціальний педагог). До участі в засіданні комісії за згодою залучаються батьки або інші законні представники малолітніх або неповнолітніх сторін булінгу (цькуванню), а також можуть залучатися сторони булінгу (цькуванню), представники інших суб’єктів реагування на випадки булінгу (цькуванню) в закладах освіти.

6.Комісія у своїй діяльності керується законодавством України та іншими нормативними актами з питань протидії булінгу (цькуванню).

7.Якщо Комісія визначила що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, то директор зобов’язаний повідомити уповноважені органи Національної поліції (ювенальна поліція) та службу у справах дітей.

8.У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою, про що директор має повідомити постраждалого.

9.Потерпілий чи його/її представник можуть звертатися відразу до уповноважених органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та службу у справах дітей з повідомленням про випадки булінгу (цькування).

10.Рішення Комісії приймаються шляхом відкритого голосування більшістю голосів від затвердженого складу комісії та реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.

11. Голова комісії доводить до відома учасників освітнього процесу рішення комісії згідно з протоколом засідання та здійснює контроль за їхнім виконанням.

12.Батьки зобов’язані виконувати рішення та рекомендації Комісії.

Терміни подання та розгляду Заяв

1. Заявники зобов’язані терміново повідомляти директорові про випадки булінгу (цькування).

2. Директор у строк, що не перевищує однієї доби, повідомляє територіальний орган (підрозділ) Національної поліції України, принаймні одного з батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування);

3. Директор скликає засідання комісії з розгляду випадку булінгу (цькування) (далі - комісія) не пізніше ніж упродовж трьох робочих днів з дня отримання заяви або повідомлення.

4.Секретар комісії не пізніше вісімнадцятої години дня, що передує дню засідання комісії, повідомляє членів комісії, а також заявника та інших заінтересованих осіб про порядок денний запланованого засідання, дату, час і місце його проведення, а також надає/надсилає членам комісії та зазначеним особам необхідні матеріали в електронному або паперовому вигляді.

5. Строк розгляду комісією заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування) в закладі освіти та виконання нею своїх завдань не має перевищувати десяти робочих днів із дня отримання заяви або повідомлення керівником закладу освіти.

ПОРЯДОК

реагування на доведені випадки булінгу (цькування)

в гімназії «ГАРМОНІЯ»

Загальні питання

1.Цей Порядок розроблено відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)».

2.Цей Порядок визначає процедуру реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі.

Реагування на доведені випадки булінгу

1.На основі рішення комісії з розгляду випадків булінгу (цькування), яка кваліфікувала випадок як булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять систематичний характер, керівник закладу:

- повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України (ювенальна превенція) та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

- забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування) (далі – Заходи).

2.Заходи здійснює соціальний педагог у взаємодії з практичним психологом закладу освіти та затверджуються директором.

3.З метою виконання Заходів можна запроваджувати консультаційні години у практичного психолога і соціального педагога, створювати скриньки довіри, оприлюднювати телефони довіри.

Кiлькiсть переглядiв: 202

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.