Підготовка до нового

2024/2025 навчального року

Перелік навчальної літератури та навчальних програм,

що мають відповідні грифи, постійно оновлюється і доступний на офіційному вебсайті ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». Підручник – це один з педагогічних засобів (з-поміж багатьох інших), що допомагає розв’язувати освітні завдання, визначені освітньою програмою.

Для учнів 5–9 класів за підтримки Благодійного фонду «KATALYST EDUCATION» для навчальних предметів «Українська мова», «Українська література», «Пізнаємо природу», «Математика», «Алгебра», «Геометрія», «Хімія», «Географія», «Біологія» за програмами Нової української школи розроблені навчальні відео ( https://www.youtube.com/@pistacja-ua).

На допомогу вчительству сформовано добірку навчально-методичного забезпечення, яку розміщено на сайті ДУ «Український інститут розвитку освіти» в розділі «Навчаємося без кордонів». Представлений ресурс забезпечує учням, батькам та вчителям вільний та безоплатний доступ до освітніх ресурсів (серед яких уроки з мінної безпеки, корисні освітні матеріали для підготовки уроків, аудіокниги українською тощо) та ресурсів, спрямованих на психологічну підтримку.

Електронні версії підручників (у pdf-форматі) у вільному доступі розміщені в електронній бібліотеці на вебсайті ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» за покликанням: https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/. Електронні версії чинних підручників можна використовувати онлайн або (за потреби) зберегти на власному носії.

Звертаємо також увагу, що в умовах воєнного стану посилюється процес формування національно-патріотичної свідомості та активної громадянської компетентності в учнів / учениць. Для цього рекомендуємо використовувати в освітньому процесі: освітні матеріали, розроблені Управлінням стратегічних комунікацій Генерального штабу Збройних Сил України (https://www.youtube.com/playlist?list=PL_4iz-mihtWddrJAEkhh1f_FZbHJlFWeF);

розроблений МОН посібник «Як говорити про російсько-українську війну в школі? Уроки стійкості, боротьби та перемог», мета якого – сприяти формуванню громадянської позиції учнів та учениць, навчити розрізняти факти і фейки, не піддаватися маніпуляціям і ворожій пропаганді (посібник доступний за покликанням: https://mon.gov.ua/ua/news/yak-govoriti-pro-rosijsko-ukrayinskuvijnu-v-shkoli-mon-stvorilo-posibnik);

матеріали освітнього проєкту «ДіалогиПроВійну», який містить чотири відеорозмови учениці із ветеранами сучасної російсько-української війни на теми: «Що таке війна?», «Чому Росія прагне захопити Україну?», «Що таке сучасна російсько-українська війна?», «Повномасштабне вторгнення 2022» та методичні рекомендації для вчительства. Цей проєкт стане в пригоді вчителям і вчителькам історії та громадянської освіти, навчального предмета «Захист України». У рамках реалізації проєкту розроблено презентаційний буклет, розміщений за покликанням: https://mcip.gov.ua/wpcontent/uploads/2024/05/katalog_22_04-1-stysnuto-1.pdf .

В умовах війни історичній освіті потрібно відповідати на політичні, економічні, соціальні та культурні виклики для консолідації української нації. Наказом №1072 від 30 липня 2024 року Міністерство освіти і науки України затвердило Концептуальні засади реформування історичної освіти в системі загальної середньої освіти, якими визначено шляхи подальшого реформування історичної освіти, зокрема і з огляду на виклики війни.

Зважаючи на виклики сьогодення, зумовлені агресією росії в Україні, у 2024/2025 навчальному році залишається актуальним питання посилення громадянської й історичної освіти, що передбачає наповнення освітнього процесу такими заходами, які б спонукали дитину до осмислення себе свідомим українцем, з яскраво вираженими національною свідомістю та національно-культурною ідентичністю. Реалізація завдання вибудовується відповідно до Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України

Підготовка до нового навчального року

Освітня програма Гімназії «ГАРМОНІЯ» міста Сєвєродонецька Луганської області на 2024-2025 навчальний рік

Освітня програма Гімназії «ГАРМОНІЯ» міста Сєвєродонецька Луганської області спрямована на виконання Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про внесення змін до деяких законів України в сфері освіти щодо врегулювання окремих питань освітньої діяльності в умовах воєнного стану» (№7325 від 28.04.2022), Концепції Нової української школи (схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016р. №988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року»; Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №87 від 21 лютого 2018р. у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 липня 2019р. №688; Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898 (для 5-6 класів); Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти, затвердженого Постановою КМУ від 23 листопада 2011 року №1392 (для 6-9 класів), Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого законом України від 24.02.2022 № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», постанови Кабінету Міністрів України від 23 липня 2024 № 841 «Про початок навчального року під час воєнного стану в Україні», Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОН України від 16.04.2018 № 367 (із змінами внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 714 від 20.05.2024), наказів Міністерства освіти і науки України від 08 вересня 2020 № 1115 «Деякі питання організації дистанційного навчання», від 15.05.2023 2 № 563 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні», від 07.08.2024 № 1112 «Про затвердження Порядку та умов здобуття загальної середньої освіти в комунальних закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні», листа Управління освіти Сєвєродонецької міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області від 06.08.2024 № 653 «Про структуру 2024- 2025 навчального року», наказу Управління освіти Сєвєродонецької міської військової адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області від 15.08.2024 № 61-ВС «Про підготовку до нового 2024-2025 навчального року в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану». Освітня програма окреслює рекомендовані підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення здобувачами освіти обов’язкових результатів навчання, визначених Державними стандартами. Освітня програма визначає: – загальний обсяг навчального навантаження, орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки окремих предметів, логічної послідовності їх вивчення, які натепер подані в рамках навчальних планів; – очікувані результати навчання здобувачів освіти, подані в рамках навчальних програм; – рекомендовані форми організації освітнього процесу в умовах воєнного стану та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти; – вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за цією Освітньою програмою.

1. Призначення школи та засіб її реалізації

Призначення школи полягає в наданні якісної освіти дітям шкільного віку території обслуговування закладу, забезпеченні їх всебічного розвитку, виховання і самореалізації особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності. Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності.

Спільними для всіх компетентностей є такі вміння:

• читання з розумінням,

• уміння висловлювати власну думку усно і письмово,

• критичне та системне мислення,

• здатність логічно обґрунтовувати позицію,

• творчість, ініціативність,

• вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми,

• здатність співпрацювати з іншими людьми.

У 2024-2025 навчальному році пріоритетними є такі напрями освітньої діяльності:

✓ продовження реформи загальної середньої освіти відповідно до Концепції «Нова українська школа»;

✓ впровадження у 7-х класах нового Державного стандарту базової середньої освіти (далі – Державний стандарт);

✓ організація освітнього процесу після вимушеного переривання його звичного перебігу військовою агресією рф на території нашої держави; посилення 3 національно-патріотичного виховання, формування активної громадянської позиції; ✓ просвіта з питань особистої безпеки;

✓ організація навчальної діяльності здобувачів освіти та способів побудови зворотного зв’язку в умовах очної, дистанційної, змішаної форм навчання;

✓ психологічні аспекти організації освітнього процесу в умовах воєнного/післявоєнного стану.

Основним засобом реалізації призначення освітнього закладу є засвоєння здобувачами освіти обов'язкового мінімуму змісту загальноосвітніх програм.

Реалізація освітньої програми здійснюється через два рівні освіти: – початкова освіта тривалістю чотири роки; – базова середня освіта тривалістю п’ять років, яка в свою чергу поділяється на адаптаційний циклу базової середньої освіти (5 – 6 класи) та базове предметне навчання (7 - 9 класи).

ПРОГРАМНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

У 2024/2025 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ

Початкова школа (1–4 класи)

Базова школа (5–9 класи)

5–6 класи

7–9 класи

Іструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів / інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році

Методичні рекомендації щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні

Міністерство освіти і науки України затвердило Рекомендації щодо оцінювання результатів навчання здобувачів освіти відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти.

Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 836 від 13.06.2024

У документі окреслено підходи до оцінювання результатів навчання учнів 5–9 класів. Зокрема, визначено:

  • загальні критерії оцінювання (визначають загальні підходи до встановлення результатів навчання учнів);
  • критерії оцінювання за освітніми галузями.

Критерії оцінювання мають чотири рівні (кожний наступний охоплює вимоги до попереднього й додає нові).Один рівень складається з 3 балів, які в сумі дають 12.

  • початковий (1–3 бали);
  • середній (4–6 балів);
  • достатній (7–9 балів);
  • високий (10–12 балів).

У рекомендаціях надано опис кожного бала шкали оцінювання. Окрім того, у документі запропоновано форму Свідоцтва досягнень учня / учениці. Якщо потрібно, школи можуть вносити в нього зміни, аби воно якнайліпше відповідало освітній програмі закладу освіти та потребам учнівства.

Свідоцтво досягнень складається з двох частин:

1. Характеристика навчальної діяльності.Тут учителі оцінюють рівень сформованості наскрізних умінь в учня / учениці наприкінці навчального року. Йдеться про розуміння прочитаного, висловлення власної думки, критичне і системне мислення, ініціативність тощо.

Оцінок у цьому розділі нема. Учитель лише визначає один із рівнів сформованості того чи того уміння: «Має значні успіхи», «Демонструє помітний прогрес», «Потребує уваги і допомоги». Заповнювати цю частину свідоцтва вчителі можуть колегіально або це може робити класний керівник.

2. Характеристика результатів навчання. У цьому розділі виставляють бали за навчальні предмети / інтегровані курси щосеместрово й за рік. Спочатку вчитель виставляє бал за окремі групи результатів навчання, які визначено в Державному стандарті базової освіти. Після цього виводить загальну оцінку за семестр

За кожну з цих груп результатів навчання вчитель виставляє оцінку. Загальна оцінка за семестр формується на підставі чотирьох оцінок за групами результатів, а річна — на основі семестрових.

Форма Свідоцтва досягнень доступна за покликаннями (.docx,.pdf).

З огляду на різні освітні потреби учнів / учениць і поглиблення освітніх втрат і розривів рекомендуємо вчительству гнучко проводити оцінювання результатів навчання учнів. Підходи до оцінювання в різних класах закладу загальної середньої освіти можуть мати відмінності, спрямовані на реалізацію освітньої програми закладу освіти та автономії вчителя.

Для вчителів, які працюють в інклюзивних класах, методичний посібник “Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами”.

У виданні йдеться про особливості оцінювання школярів і школярок з ООП, а також про техніки й підходи, які допоможуть вчителям фокусуватися на:

  • доступі кожного учня й кожної учениці до якісної освіти;
  • індивідуальному прогресі дітей.

Посібник складається зі вступу та 13 розділів:

  1. “Основні документи, які регулюють оцінювання навчальних досягнень учнів”;
  2. “Оцінка та оцінювання під час навчання”;
  3. “Де й коли використовується оцінювання”;
  4. “Загальні підходи до оцінювання”;
  5. “Оцінювання в інклюзивному класі (оцінювання учнів, що потребують різних рівнів підтримки)”;
  6. “Роль команди супроводу в оцінюванні навчальних досягнень учнів з ООП”;
  7. “Інструменти формувального оцінювання”;
  8. “Портфоліо учня для оцінювання”;
  9. “ Роль педагогічного спостереження для оцінювання”;
  10. “ Практика реагування на підтримку (з прикладами)”;
  11. “Залучення батьків до процесу оцінювання”;
  12. “Роль оцінювання під час переходів між ланками освіти”;
  13. “Перелік корисних ресурсів (із посиланнями)”.

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

08.09.2020м. КиївN 1115

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України28 вересня 2020 р. за N 941/35224

Із змінами і доповненнями, внесеними наказами Міністерства освіти і науки України від 24 лютого 2023 року N 201(враховуючи зміни, внесені наказом Міністерства освіти і науки України від 22 березня 2023 року N 333),від 18 березня 2024 року N 345,(враховуючи зміни, внесені наказом Міністерства освіти і науки України від 8 квітня 2024 року N 481)

Організація дистанційного навчання забезпечує можливість реалізувати право осіб на якісну та доступну освіту відповідно до їх здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей та досвіду, незалежно від віку, місця проживання чи перебування, стану здоров'я, інвалідності, соціального і майнового стану, інших ознак і обставин, у тому числі тих, які об'єктивно унеможливлюють відвідування закладів освіти.

Створення безпечних умов перебування учасників освітнього процесу

У листі МОН від 17.05.2023 №1/6990 надано рекомендації щодо підготовки закладів освіти до нового навчального року та проходження осінньо-зимового періоду 2023/24 року. Для організації роботи з питань цивільного захисту, охорони праці та безпеки життєдіяльності Міністерство просить врахувати у роботі інструктивно-методичні матеріали, викладені улисті МОН від 22.07.2022 № 1/8462-22.

Листом МОН від 03.08.2023 № 1/11479-23направлено для використання у роботі методичні рекомендації щодо надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації, розроблені Державною установою «Український інститут розвитку освіти. Пропонований матеріал містить практичні поради для всіх учасників освітнього процесу, які дозволять підготувати учнів із ООП до непередбачуваних ситуацій.

Підготовка до нового навчального року: цивільний захист, охорона праці та безпека життєдіяльності.


Кiлькiсть переглядiв: 2919

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.