Відповідно до статті 9 Закону України «Про освіту» загальна середня освіта може бути організована за такими формами:
- інституційна (очна (денна, вечірня), заочна, дистанційна, мережева);
- індивідуальна (екстернатна, сімейна (домашня), педагогічний патронаж).
Освіта є основою інтелектуального, духовного, фізичного і культурного розвитку особистості, її успішної соціалізації, економічного добробуту, запорукою розвитку суспільства, об’єднаного спільними цінностями і культурою, та держави.
Метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству, збагачення на цій основі інтелектуального, економічного, творчого, культурного потенціалу Українського народу, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору.
Згідно Закону Україну «Про освіту» (2017 р.)
- Кожен має правона якісну та доступну освіту. Право на освіту включає право здобувати освіту впродовж усього життя, право на доступність освіти, право на безоплатну освіту у випадках і порядку, визначених Конституцією та законами України.
…
Право особи на освіту може реалізовуватися шляхом її здобуття на різних рівнях освіти, у різних формах і різних видів, у тому числі шляхом здобуття дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти та освіти дорослих.
Закон України «Про освіту»
- Стаття 9.Форми здобуття освіти
Особа має право здобувати освіту в різних формах або поєднуючи їх.
Основними формами здобуття освіти є:
- інституційна (очна (денна, вечірня), заочна, дистанційна, мережева);
- індивідуальна (екстернатна, сімейна (домашня), педагогічний патронаж, на робочому місці (на виробництві);
- дуальна.
Очна (денна, вечірня) форма здобуття освіти– це спосіб організації навчання здобувачів освіти, що передбачає їх безпосередню участь в освітньому процесі.
Заочна форма здобуття освіти– це спосіб організації навчання здобувачів освіти шляхом поєднання очної форми освіти під час короткочасних сесій і самостійного оволодіння освітньою програмою у проміжку між ними.
Дистанційна форма здобуття освіти– це індивідуалізований процес здобуття освіти, який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників освітнього процесу у спеціалізованому середовищі, що функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.
Мережева форма здобуття освіти– це спосіб організації навчання здобувачів освіти, завдяки якому оволодіння освітньою програмою відбувається за участю різних суб’єктів освітньої діяльності, що взаємодіють між собою на договірних засадах.
Екстернатна форма здобуття освіти (екстернат)– це спосіб організації навчання здобувачів освіти, за яким освітня програма повністю засвоюється здобувачем самостійно, а оцінювання результатів навчання та присудження освітньої кваліфікації здійснюються відповідно до законодавства.
Сімейна (домашня) форма здобуття освіти– це спосіб організації освітнього процесу дітей самостійно їхніми батьками для здобуття формальної (дошкільної, повної загальної середньої) та/або неформальної освіти. Відповідальність за здобуття освіти дітьми на рівні не нижче стандартів освіти несуть батьки. Оцінювання результатів навчання та присудження освітніх кваліфікацій здійснюються відповідно до законодавства.
Педагогічний патронаж– це спосіб організації освітнього процесу педагогічними працівниками, що передбачає забезпечення ними засвоєння освітньої програми здобувачем освіти, який за психофізичним станом або з інших причин, визначених законодавством, зокрема з метою забезпечення доступності здобуття освіти, потребує такої форми.
Здобуття освіти на робочому місці– це спосіб організації навчання здобувачів освіти, завдяки якому оволодіння освітньою програмою (як правило, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти) відбувається на виробництві шляхом практичного навчання, участі у виконанні трудових обов’язків і завдань під керівництвом фахівців-практиків, залучених до освітнього процесу.
Дуальна форма здобуття освіти– це спосіб здобуття освіти, що передбачає поєднання навчання осіб у закладах освіти (в інших суб’єктів освітньої діяльності) з навчанням на робочих місцях на підприємствах, в установах та організаціях для набуття певної кваліфікації, як правило, на основі договору.
Наказом Міністерства освіти і науки України від 29 серпня 2024 р. № 1225 затверджено професійний стандарт «Вчитель закладу загальної середньої освіти».
У професійному стандарті «Вчитель закладу загальної середньої освіти»:
- визначено професійні кваліфікації;
- окреслено можливі траєкторії здобуття професійних кваліфікацій залежно від здобутого ступеня освіти й спеціальності;
- структуру опису компетентностей узгоджено із структурою дескрипторів Національної рамки кваліфікацій;
- оптимізовано кількість компетентностей, необхідних для забезпечення виконання відповідних трудових функцій, тощо.
- Міністерство освіти і науки України рекомендує використовувати професійний стандарт для:
- розроблення освітніх програм підготовки фахівців за спеціальностями галузі знань «Освіта/ Педагогіка», іншими спеціальностями, що передбачають присвоєння професійної кваліфікації, визначеної цим професійним стандартом;
- розроблення програм професійного розвитку педагогічних працівників та підвищення кваліфікації;
- розроблення посадових інструкцій до відповідних посад;
- оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників, тощо.
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
результатів навчання здобувачів освіти
Гімназії «ГАРМОНІЯ» міста Сєвєродонецька Луганської області
відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти
(5-7 класи) на 2024-2025 навчальний рік
Оцінювання результатів навчання учнів 5-7 класів, які здобувають освіту відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року № 898 (далі — Державний стандарт) та наказу МОНУ від 02.08.2024 № 1093 «Про затвердження рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання».
Основними видами оцінювання результатів навчання учнів є формувальне оцінювання, підсумкове оцінювання та державна підсумкова атестація.
Формувальне оцінювання спрямоване на відстеження динаміки навчального поступу учнів, визначення їхніх навчальних (освітніх) потреб і скерування освітнього процесу на підвищення ефективності навчання з урахуванням встановлених результатів навчання.
Підсумкове оцінювання показує результат навчання та розвитку.
Державна підсумкова атестація передбачає оцінювання відповідності результатів навчання учнів, які завершили здобуття базової середньої освіти, вимогам Державного стандарту. Особливості проведення, вимоги до змісту та критерії оцінювання державної підсумкової атестації Міністерство освіти І науки України визначає в установленому законодавством порядку.
Оцінювання результатів навчання учнів здійснюється згідно з вимогами до обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом на основі компетентнісного підходу. Оцінювання дає інформацію про досягнення результатів навчання на певному етапі освітнього процесу. Результати оцінювання виражаються в балах (від 1 до 12) та/або в оціночних судженнях.
Оцінювання здійснюється за визначеними критеріями, які дозволяють встановити відповідність між вимогами до обов’язкових результатів навчання, визначеними Державним стандартом, і фактичними результатами навчання, яких досягли учні.
Загальні критерії оцінювання, визначені у додатку 1 наказу МОНУ № 1093 та визначають загальні підходи до встановлення результатів навчання учнів і слугують основою критеріїв оцінювання за освітніми галузями, що детально описано у додатку 2 наказу МОНУ №1093.
Критерії оцінювання реалізуються за чотирма рівнями (початковий, середній, достатній, високий). Кожний наступний рівень охоплює вимоги до попереднього, а також додає нові. Критерії оцінювання дають змогу здійснювати оцінювання результатів навчання у 12-бальній шкалі оцінювання. Опис кожного бала шкали оцінювання подано в додатках з урахуванням структури компетентності (знання, уміння, цінності, ставлення) і наскрізних у всіх ключових компетентностях умінь (читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно й письмово, критично й системно мислити, здатність логічно обґрунтовувати позицію, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми, творчість, ініціативність, здатність співпрацювати з іншими людьми).
Згідно вище викладених рекомендацій педагогічна рада Гімназії «ГАРМОНІЯ» ухвалила рішення встановити 12-бальну шкали оцінювання навчальних досягнень учнів 5-7 класів у 2024-2025 навчальному році.
КОНЦЕПЦІЯ
безпеки закладів освіти
Питання безпеки закладів освіти та забезпечення рівних, належних і безпечних умов здобуття освіти та організації безпечного освітнього середовища є особливо актуальним у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України.
Проблемою, яка потребує розв’язання, є низький рівень безпеки закладів освіти та організації безпечного освітнього середовища в Україні, що є наслідком таких факторів:
недостатня кількість об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту закладів освіти;
низький рівень відповідності об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту закладів освіти вимогам щодо необхідної місткості таких об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту та кількості евакуаційних виходів, наявності водопостачання, водовідведення, вентиляції, обігріву, освітлення, засобів зв’язку та Інтернету, засобів надання медичної допомоги, доступності для маломобільних груп населення, а також можливості організації у таких об’єктах фонду захисних споруд цивільного захисту освітнього процесу;
низький рівень дотримання вимог законодавства з питань пожежної та техногенної безпеки закладів освіти;
застаріла нормативно-правова база у сфері цивільного захисту в частині створення безпечних умов перебування у закладах освіти здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних працівників, адміністрації та інших працівників;
відсутність встановленого порядку організації охорони закладів освіти, зокрема із залученням органів поліції охорони (із встановленням комплексу тривожної сигналізації) з підключенням до пунктів централізованого спостереження та реагування;
ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо викладання навчальних предметів / інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році
У 2024/2025 навчальному році освітній процес у закладах загальної середньої освіти спрямовують на реалізацію Державного стандарту початкової освіти (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 87 від 21 лютого 2018 року), Державного стандарту базової середньої освіти (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 898 від 30 вересня 2020 року зі змінами, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України № 972 від 30.08.2022), Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1392 від 23 листопада 2011 року) з урахуванням досягнень впровадження концептуальних засад реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» та подолання викликів, зумовлених особливостями освітнього процесу в умовах воєнного стану, зокрема і подолання освітніх втрат.
Організація освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти в 2024/2025 навчальному році здійснюватиметься відповідно до освітніх програм, розроблених закладами освіти на основі Типових освітніх програм.
Звертаємо увагу, що затверджено нову редакцію Типової освітньої програми для 5–9 класів закладів загальної середньої освіти (наказ МОН від 09.08.2024 №1120). У 2024/2025 навчальному році на основі цієї типової освітньої програми складаються освітні програми для реалізації Державного стандарту базової середньої освіти, тобто для 5–7 класів закладів загальної середньої освіти а також для 8 класів пілотних закладів освіти, які є учасниками інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти». Головна мета запропонованих змін — зробити типову освітню програму більш гнучкою для впровадження різноманітних навчальних планів, варіативних інтегрованих курсів або навчальних предметів чи їхнього комбінування. Окрім того, оновлений типовий навчальний план дасть змогу закладам освіти передбачити навчальні години для подолання освітніх втрат.
У новій редакції типової освітньої програми розподіл навчального навантаження між освітніми галузями / освітніми компонентами здійснено на основі мінімальної кількості годин базового навчального плану базової середньої освіти. Визначено години, які можна перерозподіляти між різними освітніми галузями і використовувати для побудови різних освітніх траєкторій для різних класів (зокрема, однієї паралелі), збільшуючи кількість годин на ті освітні галузі /освітні компоненти, які є пріоритетними для здобувачів освіти в конкретному класі. Години навчального навантаження для перерозподілу між освітніми компонентами також можуть бути використані для вибіркових освітніх 3 компонентів (зокрема, міжгалузевих інтегрованих курсів, вибіркових курсів тощо) або для індивідуальної роботи, зокрема з подолання освітніх втрат. Перерозподіл годин між освітніми галузями здійснюють за принципом урахування потреб і запитів усіх учасників освітнього процесу: учнівства, батьківства, педагогічного колективу, а також зважаючи на наявне кадрове та матеріально-технічне забезпечення, безпекові умови тощо. При цьому збільшення годин на обов’язкові освітні компоненти здійснюють у межах максимальної кількості годин, визначеної для відповідної освітньої галузі в додатках до Типової освітньої програми
НАКАЗ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ від 02 СЕРПНЯ 2024 р.№1093
І. ЗАГАЛЬНІ ПІДХОДИ
У цих рекомендаціях окреслено підходи до оцінювання результатів навчання учнів 5-9 класів, які здобувають освіту відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від ЗО вересня 2020 року № 898 (далі — Державний стандарт).
Об’єктами оцінювання є результати навчання учнів.
Результати навчання — це знання, уміння, навички, ставлення, цінності, набуті в процесі навчання, виховання та розвитку, які можна ідентифікувати, спланувати, виміряти й оцінити та які особа здатна продемонструвати після завершення освітньої програми на кожному рівні (циклі) загальної середньої освіти.
Основні функції оцінювання:
формувальна (забезпечує відстеження динаміки навчального поступу);
констатувальна (забезпечує встановлення рівня досягнення результатів навчання);
діагностувальна (надає інформацію про стан досягнення результатів навчання, наявність навчальних втрат, причини виникнення утруднень);
коригувальна (надає змогу вчителю відповідним чином адаптувати освітніій процес);
орієнтувальна (надає змогу відстежити динаміку формування результатів навчання та спрогнозувати їх розвиток);
мотиваційно-стимулювальна (активізує внутрішні й зовнішні мотиви до навчання);
розвивальна (мотивує до рефлексії та самовдосконалення);
прогностична (ставить цілі навчання на майбутнє);
виховна (сприяє вихованню в учнів свідомої дисципліни, наполегливості в роботі, працьовитості, почуття відповідальності, обов'язку).
Основними видами оцінювання результатів навчання учнів є
- формувальне оцінювання,
- підсумкове оцінювання та державна підсумкова атестація.
Розклад консультацій
на червень 2024 року
для здобувачів освіти Гімназії «ГАРМОНІЯ»
Графік консультацій з предметів
для здобувачів освіти Гімназії «ГАРМОНІЯ»
Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів/інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2023/2024 навчальному році
Міністерство освіти і науки надало для практичного використання інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2023/2024 навчальному році, підготовлених спільно з Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти».
Також інформуємо, що чинними залишаються Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році (лист Міністерства освіти і науки України від 19.08.2022 № 1/9530-22, https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/metodichni%20recomend azii/2022/08/20/02/Instruktazh-metod.rekom.shchodo.orhaniz.osv.protsesu.2022- 2023.navchalnomu.rotsi.20.08.2022.pdf ) і Методичні рекомендації щодо окремих питань здобуття загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України 15 травня 2023 р. № 563, https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-metodichnih-rekomendacijshodo-okremih-pitan-zdobuttya-osviti-v-zakladah-zagalnoyi-serednoyi-osviti-vumovah-voyennogo-stanu-v-ukrayini .
ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2023/2024 навчальному році
У 2023/2024 навчальному році пріоритетними є такі напрями освітньої діяльності:
- продовження реформи загальної середньої освіти відповідно до Концепції «Нова українська школа» – впровадження у 6 класах нового Державного стандарту базової середньої освіти (далі – Державний стандарт);
- подолання втрат у навчанні, зумовлених спочатку тривалими карантинами, потім – військовою агресією рф на території нашої держави;
- посилення національно-патріотичного виховання, формування громадянської позиції, розвиток навичок інформаційної гігієни під час війни;
- просвіта з питань особистої безпеки; психологічна підтримка всіх учасників освітнього процесу.
У 2023/2024 навчальному році продовжується поетапне впровадження Державного стандарту базової середньої освіти (далі – Державний стандарт), відповідно учні 6 класів закладів загальної середньої освіти переходять на нову модель навчання. Упровадження Державного стандарту спрямоване на зміни в організації освітнього процесу, які мають забезпечити можливості формування ученицями/учнями ключових компетентностей і наскрізних умінь, визначених Законом України «Про освіту», та сприяти вихованню ціннісних орієнтирів відповідно до Концепції «Нова українська школа». Основним документом, що забезпечує досягнення учнями визначених відповідним Державним стандартом вимог до обов’язкових результатів навчання учнів є освітня програма закладу загальної середньої освіти. В освітній програмі закладу освіти зазначається перелік програм (модельних навчальних програм та/або навчальних програм) що використовуються закладом освіти в освітньому процесі у тому числі навчальні програми курсів за вибором. Відповідно до навчального плану заклад освіти здійснює вибір модельних навчальних програм для закладів загальної середньої освіти з-поміж тих, яким надано гриф «Рекомендовано Міністерство освіти і науки України» (програми розміщено на сайтах Міністерства освіти і науки та Інституту модернізації змісту освіти.читати далі
Методичні рекомендації
Підготовка до нового навчального року
ПРОГРАМНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
У 2023/2024 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ
Початкова школа (1–4 класи)
Державний стандарт початкової освіти (постанова КМУ від 24.07.2019 № 688) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/688-2019-%D0%BF#Text
Типові освітні програми для учнів 1–4 класів, затверджені МОН України для використання у 2023–2024 н. р.:
– типова освітня програма для учнів 1–2 класів закладів загальної середньої освіти, розроблена під керівництвом О. Я. Савченко
- типова освітня програма для учнів 1–2 класів закладів загальної середньої освіти, розроблена під керівництвом Р. Б. Шияна
- типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 3-4 клас
– типова освітня програма для учнів 3–4 класів закладів загальної середньої освіти, розроблена під керівництвом Р. Б. Шияна
Навчальні програми для 1–4 класів
Базова школа (5–9 класи)
5–6 класи
Державний стандарт базової середньої освіти(постанова КМУвід 30 вересня 2020 р. № 898)
Типова освітня програма для 5–9 класів ЗЗСО (наказМОН України від 19.02.2021 № 235)
7–9 класи
Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти (постанова КМУ від 23.11.2011 № 1392)
Типова освітня програма (наказ МОН Українивід 20.04.2018 № 405)
Навчальні програми для 7–9 класів
НАКАЗ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
м. Київ
ВІД 15 ТРАВНЯ 2023 Р. №563
В умовах воєнного стану важливо забезпечити права дітей, які внаслідок повномасштабного вторгнення російської федерації вимушено опинились за межами України, дітй з неконтрольованих територій, на безперервне здобуття освіти; надати можливість українським дітям, які наразі перебувають в інших країнах, продовжити навчатися за українською програмою; сприяти тому, щоб такі діти не втрачали зв"язок з Україною і могли продовжити здобуття освіти в Україні.
ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році
Організація освітнього процесу
1.Нормативне забезпечення.
Організація освітнього процесу в закладах загальної̈ середньої освіти в 2022/2023 навчальному році здійснюватиметься відповідно до:
Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про внесення змін до деяких законів України в сфері освіти щодо врегулювання окремих питань освітньої діяльності в умовах воєнного стану» (№7325 від 28.04.2022), «Про забезпечення функціонування української мови як державної» та інших;
Указу Президента України від 16 березня 2022 року № 143 «Про загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України»; постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2022 року №711 «Про початок навчального року під час дії правового режиму воєнного стану в Україні»;
розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 988- р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року»;
Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України від 25.09.2020 №2205, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 листопада 2020 р. за №1111/35394;
Державних стандартів повної загальної середньої освіти: на рівні початкової освіти (в 1 – 4 класах) – Державного стандарту початкової освіти (затвердженого Постановою КМУ від 21 лютого 2018 року № 87);
на рівні базової середньої освіти: в 5 класах – Державного стандарту базової середньої освіти (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 р. № 898); в 6 – 9 класах – Державного стандарту 2 базової та повної загальної середньої освіти (затвердженого Постановою КМУ від 23 листопада 2011 року №1392);
на рівні профільної середньої освіти (в 10 – 11/12 класах) – Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти (затвердженого Постановою КМУ від 23 листопада 2011 року №1392); wym-1680158288070
Про організацію освітнього процесу
в гімназії «ГАРМОНІЯ» у 2022-2023 н. р.
Керуючись Законом України від 24 лютого 2022 № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», Указом Президента України від 24 лютого 2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», Законом України «Про військово-цивільні адміністрації», відповідно до Закону України «Про освіту», Закону України «Про повну загальну середню освіту», постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2022 № 711 «Про початок навчального року під час дії правового режиму воєнного стану в Україні», наказу Міністерства освіти і науки України від 08 вересня 2020 № 1115 «Деякі питання організації дистанційного навчання», враховуючи лист Міністерства освіти і науки України від 30 червня 2022 № 1/7322-22 «Про організацію 2022/2023 навчального року», розпорядження керівника Сєвєродонецької міської ВЦА від 08.07.2022 № 08-03-ВС «Про організацію освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти», наказ Управління освіти Сєвєродонецької міської ВЦА від 18 липня 2022 року № 57 ВС «Про організацію освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти»
Нормативно-правові документи щодо організації освітньої діяльності у 2022-2023 н.р.
Положення про атестацію педагогічних працівників (2022р.)
Перелік рекомендованої МОН начальної літератури на 2022/2023 навчальний рік
Методичні рекомендації до проведення 01 вересня першого уроку: «Ми українці: честь і слава незламним!» 2022/2023 навчальний рік
Методичні рекомендації для вчителів початкових класів до проведення першого уроку в 2022-2023 навчальному році
ЗМІНИ
до деяких наказів Міністерства охорони здоров’я України
1. У Санітарному регламенті для дошкільних навчальних закладів, затвердженому наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24 березня 2016 року No 234, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 14 квітня 2016 року за No 563/28693:
1) у розділі ІХ:
пункт 1 викласти в такій редакції:
«1. Харчування дітей здійснюється відповідно до норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 року No 305.»;
у пункті 2 слова та цифри «Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 01 червня 2005 року No 242/329, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 15 червня 2005 року за No 661/10941» замінити словами та цифрами «Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 року No 305»;
пункт 3 виключити.
У зв'язку з цим пункти 4 та 5 вважати відповідно пунктами 3 та 4;
У кризовій ситуації треба звертатися на телефон довіри
Якщо Ви постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі, Ви можете звернутися за допомогою, скориставшись телефонним номером «гарячої лінії» 1547.
Така ситуація може виникнути у будь-якій сім’ї незалежно від статків та соціального статусу.
І першим кроком для подолання проблеми є анонімна консультація по телефону довіри.
Це найшвидший спосіб сповістити про кризову ситуацію й отримати необхідну інформацію та поради.
Якщо існує загроза життю чи здоров’ю людини, консультанти негайно в телефонному режимі зв’язуються з поліцією, яка здійснює екстрене втручання, оперативний захист і підтримку того, хто переживає кризову ситуацію.
«Гаряча лінія» 1547 є швидким засобом повідомлення про вчинення домашнього насильства, насильства за ознакою статі та насильства стосовно дітей, його запобіганню та протидії.
Даний сервіс є безкоштовним, цілодобовим та доступним на всій території України.
Особа, яка звернулася на гарячу лінію, має отримати:
• консультаційну,
• психологічну,
• інформаційну допомогу,
а, у разі необхідності, працівники мають забезпечити екстрений виклик поліції чи/та бригади швидкої медичної допомоги.
https://www.msp.gov.ua/news/21268.html
https://sed-rada.gov.ua/novini-mista/u-krizoviy-situaciyi-treba-zvertatisya-na-telefon-doviri_18-01-2022
Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України (далі – Мінреінтеграції) заплановано проведення широкомасштабної інформаційної кампанії, спрямованої на попередження стигматизації та маргіналізації молоді з тимчасово окупованих територій та сприяння соціальній згуртованості.
З цією метою розроблено відеоролик під назвою «Абітурієнти з тимчасово окупованих територій. Вибір на користь України» та тизер до нього.
https://drive.google.com/file/d/1v3N_wAwTEi0VtELU3v9Ls8kFEMGIO-Ey/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1y64Hxukab95KyfGTK0-2L-A0phZ_H1Ck/view?usp=sharing
ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році
Організація освітнього процесу
1.Нормативне забезпечення.
Організація освітнього процесу в закладах загальної̈середньої освіти в 2022/2023 навчальному році здійснюватиметься відповідно до: Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про внесення змін до деяких законів України в сфері освіти щодо врегулювання окремих питань освітньої діяльності в умовах воєнного стану» (№7325 від 28.04.2022), «Про забезпечення функціонування української мови як державної» та інших; Указу Президента України від 16 березня 2022 року № 143 «Про загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України»; постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2022 року №711 «Про початок навчального року під час дії правового режиму воєнного стану в Україні»; розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 988- р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року»; Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України від 25.09.2020 №2205, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 листопада 2020 р. за №1111/35394; Державних стандартів повної загальної середньої освіти: на рівні початкової освіти (в 1 – 4 класах) – Державного стандарту початкової освіти (затвердженого Постановою КМУ від 21 лютого 2018 року № 87); на рівні базової середньої освіти: в 5 класах – Державного стандарту базової середньої освіти (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 р. № 898); в 6 – 9 класах – Державного стандарту 2 базової та повної загальної середньої освіти (затвердженого Постановою КМУ від 23 листопада 2011 року №1392); на рівні профільної середньої освіти (в 10 – 11/12 класах) – Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти (затвердженого Постановою КМУ від 23 листопада 2011 року №1392);
Шановні батьки, вчителі, бабусі-дідусі, всі, хто причетні до навчання дітей із 1-го по 9-й класи!
➡️Видавництво Країна Мрій на час карантину надає безкоштовний доступ до програми KM MEDIA ED PROFI для дистанційної роботи вчителям та учням!
➡️Заходьте на сайт, обирайте необхідне! Або телефонуйте за вказаними номерами телефонів.
http://kmmedia.com.ua/
Департамент освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації рекомендує ознайомитися із напрацюваннями Міністерства цифрової трансформації:
:- серіал «Карантин: онлайн-сервіси для вчителів» на порталі Дія.Цифрова Освіта https://osvita.diia.gov.ua
серіал "Цифрові навички для вчителів" на порталі Дія.Цифрова Освітаhttps://osvita.diia.gov.ua/
- добірка сервісів дистанційного навчання для вчителів від Мінцифри:https://thedigital.gov.ua/
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про повну загальну середню освіту
(Набрання чинності, відбудеться18.03.2020)
1. Законодавство України про загальну середню освіту складається з Конституції України, Закону України "Про освіту", цього Закону, інших актів законодавства у сфері освіти і науки та міжнародних договорів України, укладених в установленому законом порядку.
2. Основними завданнями законодавства України про загальну середню освіту є:
регулювання суспільних відносин, що виникають у процесі реалізації права особи на повну загальну середню освіту;
забезпечення права особи на доступність і безоплатність здобуття повної загальної середньої освіти;
забезпечення необхідних умов функціонування і розвитку системи загальної середньої освіти;
забезпечення обов’язковості здобуття громадянами України повної загальної середньої освіти;
забезпечення якості повної загальної середньої освіти та якості освітньої діяльності;
визначення структури та змісту повної загальної середньої освіти;
визначення органів управління у сфері загальної середньої освіти та їх повноважень;
визначення прав та обов’язків учасників освітнього процесу;
встановлення відповідальності за порушення законодавства України про загальну середню освіту.
Система загальної середньої освіти
1. Система загальної середньої освіти складається із змісту повної загальної середньої освіти на кожному її рівні, мережі закладів освіти, учасників освітнього процесу, кадрового, фінансового, науково-методичного, ресурсного та нормативно-правового забезпечення освітньої та управлінської діяльності у сфері загальної середньої освіти.
2. Система загальної середньої освіти функціонує з метою забезпечення:
всебічного розвитку, навчання, виховання, виявлення обдарувань, соціалізації особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і здобуття освіти упродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності, дбайливого ставлення до родини, своєї країни, довкілля, спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству;
формування в учнів компетентностей, визначених Законом України "Про освіту" та державними стандартами.
3. Державна політика та освітня діяльність у сфері загальної середньої освіти ґрунтуються на засадах та принципах, визначених Законом України "Про освіту".
Стаття 4.Рівні, строки та форми здобуття повної загальної середньої освіти
1. Повна загальна середня освіта здобувається на таких рівнях:
початкова освіта - перший рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом початкової освіти;
базова середня освіта - другий рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом базової середньої освіти;
профільна середня освіта - третій рівень повної загальної середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом профільної середньої освіти.
2. У закладах освіти:
початкова освіта здобувається протягом чотирьох років;
базова середня освіта здобувається протягом п’яти років;
профільна середня освіта здобувається протягом трьох років.
Тривалість здобуття повної загальної середньої освіти на кожному її рівні може бути змінена (подовжена або скорочена) залежно від форми здобуття освіти, результатів навчання та/або індивідуальної освітньої траєкторії учня.
Тривалість здобуття повної загальної середньої освіти на кожному її рівні особами з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти встановлюється Кабінетом Міністрів України.
3. Повна загальна середня освіта може здобуватися за очною (денною), дистанційною, мережевою, екстернатною, сімейною (домашньою) формами чи формою педагогічного патронажу, а також за очною (вечірньою), заочною формами (на рівнях базової та профільної середньої освіти). Профільна середня освіта професійного спрямування може здобуватися за дуальною формою здобуття освіти.
Положення про форми здобуття повної загальної середньої освіти затверджуються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
Стаття 5.Мова освіти в закладах загальної середньої освіти
1. Мовою освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти є державна мова.
Кожен, хто здобуває в закладі освіти повну загальну середню освіту, вивчає у цьому закладі державну мову відповідно до державних стандартів.
2. Кожному учневі гарантується право на здобуття повної загальної середньої освіти державною мовою в державних, комунальних і корпоративних закладах освіти, що забезпечується шляхом організації викладання всіх навчальних предметів (інтегрованих курсів) державною мовою, крім випадків, визначених цим Законом.
3. Особам, які належать до корінних народів або національних меншин України, гарантується і забезпечується право вивчати мову відповідного корінного народу або національної меншини в державних, комунальних і корпоративних закладах загальної середньої освіти або через національні культурні товариства.
4. Особи, які належать до корінних народів України, мають право здобувати повну загальну середню освіту в державному, комунальному чи корпоративному закладі освіти мовою відповідного корінного народу поряд з державною мовою.
5. Особи, які належать до національних меншин України, мають право здобувати початкову освіту в державному, комунальному чи корпоративному закладі освіти мовою відповідної національної меншини поряд з державною мовою.
Розклад роботи комісій для проведення державної підсумкової атестації
за освітній рівень базової середньої освіти
№ | Дата | Зміст |
1 | 15.04.2019 | Опрацювання нормативних документів щодо проведення державної підсумкової атестації у 2018/2019н.р. - Порядку проведення державної підсумкової атестації, зокрема, здобувачів базової середньої освіти; - Наказу Міністерства освіти і науки України «Про проведення у 2018/2019 навчальному році державної підсумкової атестації осіб, які здобувають загальну середню освіту» від 25.01.2019р. №59; - Орієнтовних вимог до проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2018/2019 навчальному році. |
2 | 19.04.2019 | Вивчення орієнтовних вимог до змісту атестаційних робіт для учнів 9-го класу. |
3 | До 10.05.2019 | Затвердження завдань директором НВК. |
4 | 03.06.2019 | Проведення Державної підсумкової атестації з української мови у 9-А класі. |
5 | 03-06.06.2019 | Перевірка робіт з української мови, заповнення протоколу. |
6 | 07.06.2019 | Здача матеріалів Державної підсумкової атестації з української мови (протокол, роботи учнів). |
7 | 07.06.2019 | Проведення Державної підсумкової атестації з математики у 9-А класі. |
8 | 07-09.06.2019 | Перевірка робіт з математики, заповнення протоколу. |
9 | 10.06.2019 | Здача матеріалів Державної підсумкової атестації з математики (протокол, роботи учнів). |
10 | 10.07.2019 | Проведення Державної підсумкової атестації з історії України у 9-А класі. |
11 | 10-12.06.2019 | Перевірка робіт з історії України, заповнення протоколу. |
12 | 13.06.2019 | Здача матеріалів Державної підсумкової атестації з історії України (протокол, роботи учнів). |
Розклад роботи комісій для проведення державної підсумкової атестації
за освітній рівень початкової освіти
№ | Дата | Зміст |
1 | 15.04.2019 | Опрацювання нормативних документів щодо проведення державної підсумкової атестації у 2018/2019н.р. - Порядку проведення державної підсумкової атестації, зокрема, здобувачів початкової освіти; - Наказу Міністерства освіти і науки України «Про проведення у 2018/2019 навчальному році державної підсумкової атестації осіб, які здобувають загальну середню освіту» від 25.01.2019р. №59; - Орієнтовних вимог до проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2018/2019 навчальному році. |
2 | 17.04.2019 | Вивчення орієнтовних вимог до змісту атестаційних робіт для учнів 4-го класу. |
3 | До 10.05.2019 | Затвердження завдань директором НВК. |
4 | 14.05.2019 | Проведення Державної підсумкової атестації з української мови у 4-А класі. |
5 | 14-15.05.2019 | Перевірка робіт з української мови, заповнення протоколу. |
6 | 15.05.2019 | Здача матеріалів Державної підсумкової атестації з української мови (протокол, роботи учнів). |
7 | 16.05.2019 | Проведення Державної підсумкової атестації з математики у 4-А класі. |
8 | 16-17.05.2019 | Перевірка робіт з математики, заповнення протоколу. |
9 | 17.05.2019 | Здача матеріалів Державної підсумкової атестації з математики (протокол, роботи учнів). |
Захист прав дітей у закладах освіти у контексті "булінгу"
Законом вводиться в українське законодавство термін "булінг" (цькування), який визначається як моральне, або фізичне насильство, агресія, у будь-якій формі, або будь-які інші дії, вчинені з метою викликати страх, тривогу, підпорядкувати особу своїм інтересам, що мають ознаки свідомого жорстокого ставлення.
Адмінвідповідальність за булінг
Водночас новою ст. 173-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення встановлено відповідальність за здійснення булінгу. Так, цькування учасника освітнього процесу, тобто вчинення щодо нього діянь, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров'ю потерпілого,
-тягне за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 850 до 1700 грн) або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин.
Цькування, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адмінстягнення, - накладення штрафу від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 1700 до 3400 грн) або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин.
Булінг, вчинений малолітніми або неповнолітніми особами віком від 14 до 16 років, -
тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 850 до 1700 грн) або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин.
Булінг, вчинений групою осіб або повторно протягом року після накладення адмінстягнення, вчинений малолітньою або неповнолітньою особою віком від 14 до 16 років, - тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 1700 до 3400 грн) або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин.
ПЕРЕЛІК НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ, ЯКІ ЗДІЙСНЮЮТЬ ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ДЛЯ УЧНІВ ІЗ НЕПІДКОНТРОЛЬНИХ УРЯДУ УКРАЇНИ ТЕРИТОРІЙ ДОНЕЦЬКОЇ ТА ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТЕЙ
Інформація Департаменту освіти і науки облдержадміністрації про заклади загальної середньої освіти, в яких організовано екстернат
Увага! Для дистанційного навчання та для складання іспитів екстерном можна вибирати школу в будь-якому регіоні України. Перелік рекомендованих шкіл розміщено на сайтах:
- Міністерства освіти і науки України:
MON.GOV.UA (рубрика «Жителям Донбасу та Криму -> Учням та випускникам -> Школи»)
- ГО «Фонд «Відкрита політика»:
DOSTUPNAOSVITA.COM.UA
4 КРОКИ ДЛЯ ЗДОБУТТЯ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ДИСТАНЦІЙНО
1. ВИБЕРИ ШКОЛУ
ПЕРЕЛІК ШКІЛ, У ЯКИХ МОЖНА НАВЧАТИСЯ НА ЕКСТЕРНАТІ З ВИКОРИСТАННЯМ ТЕХНОЛОГІЙ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ, РОЗМІЩЕНО НА САЙТАХ:
- mon.gov.ua
(Міністерство освіти і науки України; рубрика «Жителям Донбасу та Криму -> Учням та випускникам -> Школи»)
- dostupnaosvita.com.ua
(ГО «Фонд «Відкрита політика»)
- eschool.dn.ua
(школи в Донецькій області)
- oblosvita-lg.gov.ua
(рубрика «Дистанційна форма навчання», школи в Луганській області)
Перелік шкіл уточнюйте також в обласних департаментах освіти і науки
Луганська область: +38 (06452) 5 48 73
Донецька область: +38 (095) 314 15 75
+38 (067) 116 44 54
МОЖНА ВИБИРАТИ ШКОЛУ В БУДЬ-ЯКОМУ РЕГІОНІ УКРАЇНИ
2. ПОДАЙ ДОКУМЕНТИ ДЛЯ ЗАРАХУВАННЯ
ОДНОМУ З БАТЬКІВ НЕОБХІДНО НАПИСАТИ ЗАЯВУ НА ІМ'Я ДИРЕКТОРА ВИБРАНОЇ ШКОЛИ З ПРОХАННЯМ ЗАРАХУВАТИ ДИТИНУ НА НАВЧАННЯ У ФОРМІ ЕКСТЕРНАТУ / ДИСТАНЦІЙНО (Самостійно заяву може написати повнолітня особа (з 18 років))
ПОТРІБНО ОБОВ'ЯЗКОВО ВКАЗАТИ КОНТАКТНІ ТЕЛЕФОНИ ТА ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ НАДІСЛАТИ ЗАЯВУ ДО ШКОЛИ В ПИСЬМОВОМУ, ЕЛЕКТРОННОМУ ВИГЛЯДІ (СКАН-КОПІЮ АБО ФОТОКОПІЮ) АБО ФАКСОМ
ДО ЗАЯВИ ДОДАТИ СКАН-КОПІЮ АБО ФОТОКОПІЮ СВІДОЦТВА ПРО НАРОДЖЕННЯ ДИТИНИ
УВАГА!
Подати заяву можна протягом усього навчального року. Особиста присутність дитини та батьків при цьому не обов'язкова!
3. НАВЧАЙСЯ ДИСТАНЦІЙНО
ОЧІКУЙ НА ПОВІДОМЛЕННЯ ВІД АДМІНІСТРАЦІЇ ШКОЛИ ПРО ЗАРАХУВАННЯ ТА РОЗПОЧИНАЙ НАВЧАННЯ
ПОМІЧНИК У НАВЧАННІ – САЙТ
dostupnaosvita.com.ua
dostupnaosvita.com.ua
НА САЙТІ – БЕЗКОШТОВНІ ВІДЕОУРОКИ, ПРЕЗЕНТАЦІЇ, ТЕСТИ, ПЕРЕЛІК ДОДАТКОВИХ ПОСИЛАНЬ НА ОСВІТНІ РЕСУРСИ
РЕЄСТРАЦІЯ НЕ ПОТРІБНА!
ЗА ОДИН НАВЧАЛЬНИЙ РІК МОЖНА ПРОЙТИ ЕКСТЕРНОМ КІЛЬКА КЛАСІВ
УВАГА!
ДИТИНА МОЖЕ СКЛАСТИ ДЕРЖАВНУ ПІДСУМКОВУ АТЕСТАЦІЮ ЗА 9 ТА 11 КЛАСИ ЗА ОДИН РІК. У ТАКОМУ ВИПАДКУ РІЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ ЗА ПІДСУМКАМИ 9 КЛАСУ ПОТРІБНО ПРОЙТИ ТІЛЬКИ З 4-Х ПРЕДМЕТІВ:
- українська мова та література
- історія України
- географія України
- правознавство
4. ОТРИМАЙ ДОКУМЕНТ ПРО ОСВІТУ ДЕРЖАВНОГО ЗРАЗКА У КІНЦІ НАВЧАЛЬНОГО РОКУ
ОСОБИСТО ПРОЙДИ РІЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ ТА ДЕРЖАВНУ ПІДСУМКОВУ АТЕСТАЦІЮ В ШКОЛІ
ОТРИМАЙ ДОКУМЕНТ ПРО ОСВІТУ!
РЕЗУЛЬТАТ: документ державного зразка
СВІДОЦТВО про базову загальну середню освіту за 9 клас
АТЕСТАТ про повну загальну середню освіту за 11 клас
З документами про освіту державного зразка можна вступати до будь-якого вищого навчального закладу України або світу!
Ми всі маємо рівні права на освіту! Скористайся своїм правом!
Консультаційні телефонні лінії працюють у робочі дні:
9:00 - 13:00
14:00 - 18:00
«Гаряча лінія» ГО «Фонд «Відкрита політика»:
0 800 504 425 - безкоштовно!
+38 068951 25 13
+38 050550 54 11
Viber
Telegram
Skype: Dostupna Osvita UA
«Гаряча лінія» Сєвєродонецьк:
0 800 50 45 11 - безкоштовно!
+38 099 345 20 76
+38 097 983 65 31
Skype: Dostupna Osvita Severodonetsk
Як діти з непідконтрольних територій Донбасу можуть здобути середню освіту дистанційно і отримати українські атестати
17 березня відбувся шкільний етап Міжнародного математичного конкурсу "КЕНГУРУ"
Метою конкурсу є залучення учнів у цікавий і пізнавальний світ математики. В конкурсі взяли участь учні 2-9 класів школи. Особливість конкурсу полягає у тому, що ані переможців, ані переможених немає. Кожна дитина знає, що це його особиста перемога.
Учні нашого закладу показали вміння переконувати , гарні навички групової співпраці, свою наполеглевість та віру у власні сили. При виконанні завдань враховувались математична ерудиція, грамотність, оригінальність і час виконання завдання.
ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ УЧНІВ у закладі освіти
ЗАГАЛЬНА ЧАСТИНА
1. Правила поведінки учнів на території закладу освіти базуються на законах України, постановах Міністерства освіти і науки України та органів місцевого самоврядування, Статуту закладу освіти.
2. У випадку порушення Правил до учнів можуть бути вжиті такі стягнення:
· усне зауваження;
· запис зауваження в щоденник;
· винесення догани, включно з винесенням догани із занесенням іі в особову справу учня;
· виклик учня (самого або з батьками) на педагогічну раду;
· відшкодування завданої учнем матеріальної шкоди його батьками.
3. Заборонено приносити до території закладу освіти предмети або речовини, які можуть зашкодити здоров’ю та безпеці оточуючих або завадити проведенню навчально-виховного процесу.
4. Паління та вживання алкогольних напоїв на території закладу освіти категорично заборонено.
5. До закінчення уроків учень може залишити територію закладу освіти тільки з дозволу класного керівника або чергового адміністратора.
6. Учень має бути ввічливим у спілкуванні з учителями, працівниками закладу освіти, батьками інших учнів, а також із учнями.
7. Учні повинні дбайливо ставитися до шкільного майна і речей, що належать вчителям та іншим учням. Забороняється брати без дозволу чужі речі. За пошкодження шкільного майна батьки учня зобов’язані відшкодувати збитки.
ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ПІД ЧАС ПЕРЕРВИ
8. Під час перерви учень зобов’язаний прибрати своє робоче місце й підготуватися до наступного уроку.
9. Під час перерви забороняється:
· бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях;
· штовхатися або грати в м’яча у приміщеннях, непристосованих для цього;
· сваритися між собою та зі сторонніми людьми, з’ясовувати стосунки за допомогою сили, битися.
10. У шкільній їдальні учні повинні виконувати вимоги учителів, працівників їдальні та чергових, дотримуватися черги.
11. Заборонено перебувати в приміщенні їдальні в верхньому одязі.
12. Заборонено виносити їжу і напої за межі їдальні.
ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ НА УРОКАХ
13. Учні зобов’язані приходити до навчального закладу за 10-15 хвилин до початку занять.
14. Заборонено перебувати в класах у верхньому одязі.
15. Одяг учнів має бути чистим і охайним та відповідати вимогам, викладеним у Статуті закладу освіти.
16. Учні заходять до класу за дзвоником, запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено.
17. Під час уроку не можна створювати галас, без дозволу підводитися, відвертати увагу інших учнів від уроку.
18. Заборонено виходити з класу без дозволу учителя.
19. Урок закінчується тоді, коли вчитель оголосив про це. Тільки після цього учні можуть йти на перерву.
20. Учні повинні охайно вести щоденник і давати його учителю без будь-яких заперечень.
21. Учень повинен дбайливо ставитися до своїх підручників та зошитів.
22. Учні зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки під час занять, на перервах та у позаурочний час.
Забороняється користуватися мобільними телефонами під час занять. Адміністрація закладу освіти, вчителі не несуть відповідальність за збереження мобільних телефонів.
Концепція розвитку
навчально-виховного комплексу «Гармонія»
(загальноосвітнього навчального закладу
І-ІІ ступенів – дошкільного навчального закладу
(дитячого садка)) міста Сєвєродонецька Луганської області
Концепція розвитку НВК "ГАРМОНІЯ" міста Сєвєродонецька Луганської області спрямована на реалізацію Конституції України, Національної доктрини розвитку освіти, Концепції національного виховання, освітнього напрямку Державної програми "Освіта. Україна ХХІ століття ” і розроблена на основі Законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", "Про дошкільну освіту", Положення про навчально-виховний комплекс, Положення про дошкільний навчальний заклад та інших нормативно-правових актів, власного Статуту.
Концепція враховує потреби сучасного українського суспільства, умови його інтеграції в європейське і світове співтовариство, соціальне замовлення в період оновлення України.
У зв’язку з цим в її основу покладено наступні ідеї: гуманізація освіти, врахування традицій української педагогіки, соціалізація, нероздільність навчання і виховання, формування цілісної і розвиненої особистості, виховання життєтворчості.
Концепція спрямована на формування у дитини цілісної картини світу, духовності, культури особистості і розвиток креативного мислення. Вона охоплює всі сфери дошкільного та шкільного життя, весь навчально-виховний процес НВК, де в центрі уваги стоїть особистість дошкільника та учня з їх інтелектуальним, фізичним та творчим потенціалом, нероздільність навчання, виховання, розвитку, що полягає в їх органічному поєднанні, формуванню цілісної та розвиненої особистості.
У Концепції визначено методологічні й концептуальні основи розробки базового змісту дошкільної та шкільної освіти, що забезпечать його безперервність й наступність при підготовці дітей до успішного шкільного навчання; розкриваються основні поняття, що визначають характер діяльності сучасного дошкільного та шкільного закладу, розроблені послідовні педагогічні завдання щодо формування відповідних якостей особистості дошкільнят та учнів.
Концепцію НВК складено з урахуванням сучасних завдань перебудови змісту освіти й виховання в державі і спрямовано на формування інтелектуального і культурного потенціалу, забезпечення умов для самовдосконалення особистості і її творчих здібностей.
Дошкільний підрозділ – дошкільний навчальний заклад
Завдання дошкільного підрозділу:
· надати повноцінну дошкільну освіту;
· створити умови для всебічного розвитку дитини;
· створити умови для уникнення стресових ситуацій під час переходу з дошкільного підрозділу в початкову школу;
· готувати дитину до особистісно орієнтованої моделі навчання і виховання.
Початкова школа – школа розвитку
Завдання початкової школи:
· забезпечення змістовної методичної наступності з дошкільним підрозділом;
· формування позитивного ставлення до навчання (мотиваційна готовність);
· досить високий рівень довільної поведінки (вольова готовність), що означає уміння включатися в завдання, зберігати задачу, планувати свої дії, діяти за правилом, контролювати свої дії;
· формування необхідного рівня пізнавальних процесів (когнітивний розвиток). Розвиток здатності до адаптації в умовах нової життєвої ситуації;
· виконання державних стандартів освіти на час її завершення;
· організація корекційно-розвиваючого (інклюзивного) навчання.
Основна школа – школа індивідуального вибору
Завдання основної школи:
· формування міцних, стійких, глибоких знань з основ наук;
· створення умов для формування в учнів загального диференційованого інтересу до вивчення предметів, для поширення й поглиблення знань в обраних напрямках для розвитку пізнавальних творчих здібностей учнів, для їхнього творчого самовираження;
· підвищення мотивації навчання через активізацію пізнавальної діяльності, розвиток загальних і спеціальних здібностей, їх діагностику;
· формування навичок культури праці;
· формування ключових компетентностей, розвиток рефлексивних здібностей та навичок.
· професійна орієнтація й за можливості допрофільна підготовка;
· здійснення психолого-соціального супроводу навчально-виховного процесу, що корегує розвиток дитини.
Для навчального закладу визначено мікрорайон.
Наповнюваність груп, класів, їх поділ при вивченні предметів визначається нормативно-правовими документами МОН України.
Режим роботи: п’ятиденний робочий тиждень.
Організація навчально-виховного процесу
1. Заклад працює за навчальним планом, що складаються на основі розроблених МОН України базових навчальних планів із конкретизацією допрофільного навчання.
2. Педагогічні працівники можуть поєднувати навчально-виховну роботу з науково-методичною та експериментальною, використовуючи поряд із традиційними методами і формами навчальних занять інноваційні технології.
3. Поглиблена допрофільна підготовка учнів забезпечується вивченням спецкурсів, факультативів, курсів за вибором, а також відвідуванням занять в різноманітних гуртках і секціях. У закладі може проводитись навчання за індивідуальними навчальними планами.
4. Структура навчального року у шкільному підрозділі - семестрова. Тижневий режим роботи регламентується розкладом занять.
5. Робочий навчальний план розробляється щороку на основі Типових планів Міністерства освіти України. Робочий навчальний план закладу відповідає наступним нормативам: кількості навчальних годин, що визначає максимально допустиме навантаження учнів не повинна перевищувати кількість годин, вказаних у Типових навчальних планах.
6. Освітня діяльність в дошкільному та шкільному підрозділах здійснюється за програмами МОН України. Авторські навчальні програми можуть використовуватись у вивченні навчальних дисциплін робочого навчального плану, а також у вивченні дисциплін за вибором (за відсутності типових програм).
7. Система оцінювання знань учнів, порядок переведення та випуску, нагородження визначаються МОН України.
8. Основною формою організації навчально-виховного процесу є класно-урочна система.
Мета і завдання Концепції
Метою Концепції є виявлення і розвиток здібностей кожної дитини, діагностика особистісно професійної індивідуальності педагога і розвиток їхнього творчого потенціалу, формування у вихованців та учнів певних компетентностей, що допоможуть творчо опанувати світ, стимулювання прагнення до творчої самореалізації особистості, сприяння становленню особистості як суб’єкта діяльності і соціальних відносин, інтелектуальному, духовному та фізичному розвитку вихованців (дошкільнят та учнів) з метою забезпечення психологічної готовності до активної життєтворчості УСПІШНОЇ ЛЮДИНИ.
Ідеї розвитку
1. Будувати навчально-виховний процес на основі глибокого всебічного вивчення особистості вихованців і учнів НВК, вихователів і вчителів шляхом ефективної роботи психолого-соціальної служби в закладі, науково обґрунтованого діагностування, аналізу динаміки розвитку кожної дитини та педагога, створення відповідних умов для задоволення їхніх зростаючих потреб.
3. У закладі слід особливу увагу приділити становленню особистості як суб’єкта діяльності та соціальних відносин, наданню допомоги у саморозвитку кожної дитини, забезпеченню творчого зростання кожного педагогічного працівника комплексу.
4. Зміцнити зв’язки шкільного підрозділу з позашкільними закладами як основою створення і розвитку єдиного педагогічного простору. Разом з тим здійснювати багатопрофільність та різнорівневість навчання, розробляти і відбирати найбільш ефективні технології навчання і виховання.
Очікувані результати:
· ефективна педагогічна система навчально-виховного комплексу;
· модель Школи Успіху;
· яскрава особистість вихованців з високим рівнем інтелектуально-духовного розвитку, що вміє створювати нове;
· творча особистість педагога (вихователя, вчителя) з високим рівнем культури, професіоналізму, з прагненням втілювати в життя гуманістичні ідеали добра, краси, істини, справедливості;
· високий рівень професійного самовизначення школярів;
· високий ступінь реалізації середовищем НВК фізичних, розумових, естетичних, моральних і духовних можливостей кожної дитини;
· формування у переважної більшості педагогічних працівників, учнів і батьків позитивного, емоційно піднесеного ставлення до навчального закладу та його вимог.
·
Коментарi